11 راه تشخیص روغن و گریس شل تقلبی از اصلی

 

شرکت شل نخستین تأمین‌کننده انواع روانکار در کل دنیا است که آن‌ها را به مصرف‌کنندگان در بیش از 100 کشور جهان عرضه می‌کند.

روغن شل، در واقع یکی از مناسب‌ترین روغن‌ها برای روانکاری است؛ چرا که ضریب اصطکاک بسیار پایین و گرانروی مناسبی دارد.

گریس SHELL نیز در واقع ترکیبی ژلاتینی از صابون، روغن و مواد افزودنی دیگر است و نقشی که ایفا می‌کند، مشابه روغن‌ها؛ یعنی سایش و اصطکاک را کم می‌کند.

استفاده از یک روانکار بی‌کیفیت یا غیر اصل می‌تواند آسیب‌های جدی به سیستم وارد کند؛ بنابراین ما در این مقاله قصد داریم شما را با نکات مهم درباره انتخاب و خرید بهترین روان‌کننده آشنا کنیم.

با ما همراه باشید.

 

روغن و گریس شل

 

روغن موتورهای کاملاً مصنوعی از برند شل، عملکرد طولانی و محافظت فوق‌العاده‌ای را برای خودروی شما (در دمای شدید موتور) ارائه می‌دهد. این روغن نیز پس از مدتی استفاده، در زمان مناسب به تعویض نیاز دارد؛ چرا که از لحظه شروع به کار موتور، کیفیت اولیه آن افت می‌کند و از همان آغاز در معرض تجزیه حرارتی و اکسیداسیون قرار می‌گیرد؛ بنابراین آلوده هم می‌شود. افت کیفیت یعنی: کاهش جذب ذرات معلق و کاهش میزان پاک‌کنندگی و روانکاری.

اجزای تشکیل‌دهنده گریس شل هم شامل روغن نگه‌دارنده، ضخیم‌کننده و مواد افزودنی دیگر است. روغن نگه‌دارنده، پایه‌ای معدنی یا گیاهی دارد. ضخیم‌کننده هم ممکن است با یا بدون صابون ساده/کمپلکس باشد. مواد افزودنی نیز شامل مواد ضد اصطکاک، ضد اکسیداسیون، ضد زنگ و ... است.

تمامی گریس‌های این برند، حاوی مقادیر یکسان از هر سه جز نیستند؛ چرا که قطعات مختلف صنعتی، نیازهای متفاوتی دارند.

 

مشخصات فنی که انواع روانکار شل باید داشته باشد

 

  • مقاوم در دمای بالا

  • کاهش دما در کم‌ترین زمان

  • انتقال حرارت مناسب

  • ضد خوردگی

  • کاهنده آلودگی‌ها و رسوبات

  • گرانروی متوسط

  • حلالیت مناسب

  • مقاوم در برابر اکسیداسیون

  • فشار بخار کم

  • انواع ترانس آن، دی‌الکتریک را خیلی خوب انتقال می‌دهند.

  • جلوگیری از ورود گردوغبار

  • کاهش هزینه‌های آب‌بندی قطعات و کاسه‌نمدها

  • افزایش طول عمر قطعات

  • حل مشکلات مربوط به روانکاری در مجاورت آب

  • چسبندگی بسیار بالا

  • مقاومت ارتعاشی و برشی

  • مصرف سوخت کمتر

  • حفاظت از توربو شارژر

  • محافظت در برابر آسیب ناشی از پیش اشتعال با سرعت کم (LSPI)

 

کاربردها و نیازهایی که یک روانکار شل باید آن‌ها را تأمین کنند

 

روغن موتور:

  • استفاده در صنایع فرآوری و نساجی، کارخانه‌های شیمیایی

  • استفاده در سیستم‌های انتقال حرارت سیال بسته غیر مستقیم

  • استفاده در ترانسفورماتورها، قطع کننده مدار، سوئیچ‌های پر از روغن

  • روانکاری مناسب یاتاقان‌ها، تسمه‌ها، بلبرینگ‌ها، پمپ‌های آب، اتصالات، یاتاقان‌های ژنراتور

برای خرید روغن شل اصل و مشاوره ی کامل به شرط تست و آنالیز رایگان کلیک کنید. و همچنین برای دیدن نمونه ی خارجی این نوع گریس کلیک کنید.

 

راهه‌ای تشخیص روغن و گریس شل تقلبی

تفاوت اول: هجوم پلاستیک روی جلد.

 

نوع جعلی آن، فقط یک درب یکنواخت دارد، هیچ خمیدگی در سطح پوشش درب خود ندارد. در ظرف محصول اصلی، درب بالای آن دارای فرورفتگی پلاستیکی است.

تفاوت دوم: توری روی برچسب.

برای پوشش نوع اصلی، سطح روی برچسب از سبز تا سیاه تغییر رنگ می‌دهد. در صورت در ظرف جعلی آن، شبکه برق نمی‌زند و همیشه سبز باقی می‌ماند.

تفاوت سوم: فاصله بین روکش و حلقه پارگی.

بین کاور و حلقه پارگی در شل غیر اصل، یک شکاف وجود دارد.

تفاوت چهارم: چرم پرتقالی روی قوطی‌های پلاستیکی.

پلاستیک روی قوطی شل تقلبی، دارای پوسته پرتقالی است. نسخه اصلی نیز این ویژگی را دارد اما سطح آن صاف‌تر و متفاوت است.

تفاوت پنجم: برچسب لایه بازتابنده روی ظرف.

در یک شل جعلی، اگر به قوطی نزدیک شوید، فقط سایه‌ها روی لایه بازتابنده قابل مشاهده است. اما اگر به قوطی جنس اصلی نزدیک شوید، انگشتان، صورت، چشمان و غیره شما در انعکاس آینه دیده می‌شوند.

تفاوت ششم: پیستون براق.

پیستون در یک شل جعلی، ضعیف منعکس می‌شود - فقط سایه‌ها، در پوسته اصلی پیستون می‌درخشد.

تفاوت هفتم: برچسب پشتی.

پس‌زمینه برچسب پشتی یکنواخت است و در نوع جعلی نمی‌درخشد، کمی تیره‌تر است. برچسب پس‌زمینه Shell اصلی دارای تغییرات رنگی است.

تفاوت هشتم: کد ماتریس.

برای شل تقلبی، کد ماتریس دارای رنگ غیر مقاوم است اما در شل اصلی - کد ماتریس دارای رنگ پایدار است و به سادگی پاک نمی‌شود.

تفاوت نهم: نقاط کد ماتریس و فاصله بین آن‌ها.

نقاط کد ماتریس شل غیر اصلی تار هستند، فاصله بین نقاط دیده نمی‌شود؛ اما کد ماتریس اصلی دارای نقاط واضح است، آن‌ها تار نیستند و فاصله مشخصی بین نقاط وجود دارد.

تفاوت دهم: ته قوطی.

در قوطی اصلی، قسمت پایین دارای نوار حاشیه‌ای واضحی است. نماد یک شیشه و چنگال کوچک هک است.

نوع غیر اصل شل هیچ نوار حاشیه‌ای ندارد و نماد آن، شیشه و چنگال بزرگ است.

تفاوت یازدهم: چکیدن آب روی برچسب جلد.

شل در دستورالعمل‌های محصولات خود نوشته است: "وقتی رطوبت وارد می‌شود، کد به رنگ قرمز تغییر می‌کند و وقتی خشک می‌شود، کد به رنگ عکس برمی‌گردد و به صورتی تغییر می‌کند".

برای خرید و اطلاع از قیمت گریس شل اصلی به همراه مشاوره و شرط تست و آنالیز کلیک کنید.

 

اوستا صنعت، تأمین‌کننده گریس و روغن شل در ایران

شرکت اوستا صنعت، نمایندگی رسمی روغن و گریس Shell در ایران است. این مجموعه همه محصولات خود را با ضمانت اصالت و کیفیت به مشتریان تحویل می‌دهد. لازم به ذکر است که تمامی کالاها در این شرکت به شرط تست و آنالیز به دست خریداران می‌رسد.

برای اطلاع از قیمت انواع گریس و روغن SHELL می‌توانید به صفحه اصلی اوستا صنعت به آدرس: https://avesta-sanat.com مراجعه کنید، کارشناسان ما در هر ساعت از شبانه روز و هر روز هفته،حتی روزهای تعطیل پاسخگوی شما هستند.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mm
تاریخ : شنبه 23 مهر 1401
احداث سردخانه؛ راهی مطمئن برای سرمایه‌گذاری

سردخانه انواع مختلفی دارد و کاربری‌های آن نیز گوناگون است اما همه‌ی آن‌ها به صورت مستقیم یا غیرمستقیم نقش سرمایه‌ای دارند. معمولاً سردخانه‌ها را براساس محصولی که در آن نگهداری می‌شود یا براساس کاربردشان (ضد انفجار، کانکسی و..) تقسیم‌بندی می‌کنیم اما می‌توانیم سردخانه‌ها را از جنبه سرمایه‌ای نیز تقسیم‌بندی کنیم. احداث سردخانه روش مطمئنی برای سرمایه‌گذاری به‌حساب می‌آید و می‌توانیم آن‌ها را به دو دسته «حافظ سرمایه» و «خالق سرمایه» تفکیک کنیم. در واقع، قیمت سردخانه بخشی از هزینه‌های یک پروژه سرمایه‌گذاری به‌حساب می‌آید و باید عوامل دیگر را هم در نظر گرفت؛ از جمله نقش سردخانه در این سرمایه‌گذاری.    

سردخانه؛ حافظ سرمایه

چرخه سرد بخش حیاتی و مهم صنایع مختلف است و بدون آن نمی‌توان امیدی به نتیجه‌ی نهایی کار بسیاری از صنایع داشت. این نقش را می‌توانیم به‌وضوح در صنایع کشاورزی و دارویی ببینیم؛ چون فقدان سردخانه مناسب باعث بروز خسارات جبران‌ناپذیری در این صنایع می‌شود و تاثیر آن را می‌توانیم به‌سرعت ببینیم. به عنوان مثال، سالانه ده‌ها تن مواد غذایی در مرحله پیش از عرضه به بازار دور ریخته می‌شوند. براساس گزارش فائو، گاهی تا ۵۰ درصد محصولات کشاورزان پیش از ورود به بازار نابود می‌شود. طراحی و ساخت سردخانه مناسب برای محصولات کشاورزی و بهبود چرخه سرد می‌تواند تا حد زیادی از تولید ضایعات غذایی و پیامدهای ناخوشایند آن جلوگیری کند. در واقع، ارتقاء چرخه سرد یکی از راه‌های موثر برای مبارزه با فقر کشاورزان، بهبود کیفیت محصولات و ایجاد امنیت غذایی است و هم‌اکنون بسیاری از دولت‌ها بهبود چرخه سرد را به عنوان برنامه‌ای عملیاتی و موثر در پیش گرفته‌اند. 

سرد خانه‌ها نه تنها می‌توانند پاسخگوی نیازهای غذایی امروز ما باشند بلکه بخش جدایی‌ناپذیر از بازار غذایی فردا نیز هستند. با افزایش اقبال مصرف‌کنندگان به خرید محصولات غذایی ارگانیک و بدون مواد نگه‌دارنده، نیازمند سردخانه‌ها و تونل انجمادهای کارآمدی هستیم که بتوانند کیفیت محصولات را حفظ کنند و رضایت مشتریان سخت‌گیر محصولات غذایی را به دست بیاورند. به عبارت دیگر، اگر تولیدکنندگان محصولات غذایی به بازار فردا چشم داشته باشند، نمی‌توانند چشم از سردخانه‌ها و تکنولوژی‌های نوین در این عرصه بردارند. 

نمونه‌ی دیگر اهمیت سردخانه را می‌توان در تولید و عرضه واکسن کرونا دید. اگرچه در ابتدا، تولید واکسن با محدودیت‌های دانشی مواجه بود اما پس از آن‌که دانشمندان توانستند جنبه‌های مختلف آن را درک کنند با بحرانی مواجه شدند که روند مبارزه با همه‌گیری را کند می‌کرد: وضعیت جهانی سردخانه‌ها. نه تنها تولید واکسن کووید بلکه عرضه‌ی آن نیز به زیرساخت‌های سرمایشی‌ای نیاز دارد که هنوز در بسیاری از کشورها فراهم نیست. به همین دلیل نیز یونیسف برای بهبود وضعیت و مبارزه با بیماری در کشورهای توسعه نیافته بیش از ۱۰۳ میلیون دلار هزینه کرد. با این حال، ۲۵ درصد واکسن‌های کرونا بر اثر نگهداری غیراستاندارد بی‌اثر شده‌اند و از بین رفته‌اند. نیاز صنایع دارویی به سردخانه نکته‌ی جدیدی نیست و تولید و عرضه‌ی بسیاری از داروها و واکسن‌های انسانی و حیوانی وابسته به چرخه سرد است.

رسم توضيحي 1سردخانه بالاصفری

  

سردخانه؛ خالق سرمایه

همانطور که گفته شد، تولید و عرضه محصولات به وجود سردخانه‌های مناسب وابسته است اما این سردخانه‌ها در دسترس همه نیستند. همین هم باعث شده تا برخی به فکر اجاره سردخانه و استفاده از امکانات آن باشند. صاحبان سردخانه می‌توانند امکانات خود را در محل تولید یا توزیع محصول به مصرف‌کنندگان ارائه کنند. با این حال توصیه می‌شود که برای انتخاب مکان انبارش به محل توزیع محصول توجه کنید.  

همچنین سردخانه‌ به تولیدکنندگان محصولات غذایی این امکان را می‌دهد که محصول خود را در فصل موردنظرشان به بازار عرضه کنند. به عبارت دیگر، کشاورزان مجبور نیستند تا محصولات را در همان فصل برداشت به فروش برسانند بلکه می‌توانند آن را به بهترین شکل نگه‌داری کنند و با قیمت بالاتر در فصل‌های دیگر عرضه کنند. 

فرقی نمی‌کند سردخانه با چه هدفی احداث بشود، در هر صورت باید مراحل زیر طی شود:

  • انتخاب مکان انبارش 

  • دریافت مجوزهای بهره‌برداری از سردخانه

  • تسطیح زمین و ساخت سوله

  • طراحی ابعاد و فضای سردخانه

خریداران سردخانه گاهی برای سرمایه‌گذاری مستقیم و گاهی برای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم به دنبال بهترین گزینه می‌گردند اما دریافت مشاوره فنی مناسب نیاز هر دو گروه است. اگر مشاوره فنی خوب باشد، می‌توان به‌آسانی از هزینه‌های بی‌مورد زمانی و مالی جلوگیری کرد. 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mm
تاریخ : پنج شنبه 21 مهر 1401
تعمیر مبل

ما انواع آسیب های وارد شده به مبلمان را تعمیر می کنیم، با این حال تعمیر مبل و صندلی راحتی یکی از محبوب ترین خدمات ما است. اگر مبل شما آسیب دیده است، ما می توانیم آن را در کوتاه ترین زمان و با هزینه ای مناسب تعمیر کنیم. به برخی از خدمات و نمونه کارهای ما در زیر نگاهی بیندازید.

 

خدمات تعمیر مبل

فنر مبل شکست

فنر مبل شکسته شد

بیشتر پایه‌های مبل‌ها از فنرهای فولادی سرپانتین (زیگ زاگ) ساخته شده‌اند، با گذشت زمان فولاد می‌تواند ضعیف و شکسته شود یا به احتمال زیاد گیره‌هایی که فنرها را به قاب متصل می‌کنند از کار می‌افتند و می‌شکنند و فوم صندلی را بدون تکیه‌گاه می‌گذارند. ما می توانیم این فنرها و گیره های شکسته را در خانه شما تعویض کنیم.

تعمیر مبل راحتی

کوسن های آویزان

صندلی های مبل نرم شده اند

صندلی‌های مبل شما از فوم تشکیل شده‌اند که روی یک پایه فنردار یا شبکه‌ای قرار گرفته‌اند، این فوم به مرور زمان نرم می‌شود یا فنرهای جیبی می‌توانند پاره شوند. ما می‌توانیم در روز بازدید این فوم‌ها را در خانه‌تان اضافه یا جایگزین کنیم، زیرا ما فوم‌هایی با تراکم‌های مختلف حمل می‌کنیم، شما می‌توانید انتخاب کنید که مبل‌تان چقدر سفت است.

تعمیر مبل در منزل

دوخت چرم از هم جدا می شود

ترکیدگی درز مبل

دوخت روی اثاثه یا لوازم داخلی شما ممکن است در اثر فشار شکافته شود یا بچسبد، شاید بخیه ها روی دوخت ضربدری دوخته شده باشند که باعث ضعیف شدن قسمت شده و باعث شکستگی شود. جدا شدن بیشتر


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mm
تاریخ : پنج شنبه 21 مهر 1401
تخلیه چاه

زهکشی زیرسطحی (آب های زیرزمینی) برای سطح آب و شوری خاک در زمین های کشاورزی توسط سیستم های زهکشی افقی و تخلیه چاه عمودی قابل انجام است.

سیستم های زهکشی افقی سیستم های زهکشی با استفاده از خندق های باز (ترانشه) یا زهکش های لوله های مدفون هستند.

سیستم‌های زهکشی عمودی، سیستم‌های زهکشی هستند که از چاه‌های پمپ شده، یا چاه‌های حفر شده باز یا چاه‌های لوله‌ای استفاده می‌کنند.

 

نقشه یک میدان چاه برای زهکشی زیرسطحی با جریان شعاعی در سراسر سیلندرهای متحدالمرکز که نشان دهنده پتانسیل های برابرشماره تخلیه چاه  است.

هر دو سیستم اهداف یکسانی دارند، یعنی کنترل سطح آب و کنترل شوری خاک

قیمت تخلیه چاه.

هر دو سیستم می توانند استفاده مجدد از آب زهکشی (به عنوان مثال برای آبیاری) را تسهیل کنند، اما چاه ها انعطاف پذیری بیشتری را ارائه می دهند.

استفاده مجدد تنها در صورتی امکان پذیر است که کیفیت آب زیرزمینی قابل قبول و شوری پایین باشد.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mm
تاریخ : پنج شنبه 21 مهر 1401
نحوه نصب Cloudflare روی سایت وردپرسی

 

از جمله نکات مهمی که در سال های اخیر از نظر مدیران وبسایت های مختلف اهمیت فراوانی دارد، بهینه سازی و البته میزان سرعت بارگذاری و آپلود وبسایت ها است. اهمیت این نکته سبب شده است تا مطالعات و تلاش های بسیاری در این حوزه صورت گیرد. از جمله سرویس های کاربردی و محبوب می توان به Cloudflare اشاره کرد. از آنجایی که این سرویس خدمات بسیاری را در اختیار مدیران وبسایت ها قرار داده است، بسیاری از آنها به صورت گسترده از آن استفاده می کنند.

 

منبع: سئو پرشین

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mm
تاریخ : جمعه 15 مهر 1401
خرید ویپ

خرید ویپ یک فروشگاه ویپ [یادداشت 1] یک فروشگاه خرده فروشی است که متخصص در فروش محصولات سیگار الکترونیکی است. فروشگاه‌های ویپ آنلاین نیز وجود دارد. اکثر فروشگاه‌های ویپ، محصولات سیگار الکترونیکی را که از شرکت‌های «Big Tobacco» هستند، نمی‌فروشند. در سال 2013، جستجوهای موتورهای جستجوی آنلاین در فروشگاه‌های vape از جستجو در سیگارهای الکترونیکی پیشی گرفت.حدود یک سوم کل فروش محصولات سیگار الکترونیکی در مغازه های ویپ انجام می شود.[32] Big Tobacco معتقد است که بازار مستقل سیگار الکترونیکی تهدیدی برای منافع آنها است.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mm
تاریخ : پنج شنبه 14 مهر 1401
آموزش رایگان سی شارپ

در این مقاله آموزشی قصد داریم به آموزش سی شارپ بپردازیم و با مفاهیم مربوط به این زبان برنامه نویسی آشنا بشیم.. هدف از این دوره آشنایی کامل و کاربردی دوستان با قابلیت ها و ویژگی های زبان سی شارپ هست. همچنین در طول این دوره ، سعی می کنم تجربیاتی که در مدت چندین سال کار برنامه نویسی به دست آوردم رو در اختیار دوستان قرار بدم.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mm
تاریخ : پنج شنبه 14 مهر 1401
بهترین دوره آموزش علم داده ( دیتا ساینس ) صفر تا صد + گواهینامه

کاملترین دوره آموزش علم داده ( Data Science ) مقدماتی تا پیشرفته + پشتیبانی استاد تقندیکی در قالب 50 ساعت فیلم آموزش داده کاوی ، از شما یک متخصص علم داده حرفه ای می سازد. دوره علم داده ( دیتا ساینس ) مهندس تقندیکی یک آموزش علم داده یا آموزش داده کاوی بسیار جامع و پیشرفته است که شما را از صفر ، تبدیل به یک کارشناس داده کاوی ( دانشمند داده ) می کند.

با رشد روز افزون داده ها، باید بپذیریم که حکومت آن ها بر جهان شروع شده است و جهان به دنبال شکار متخصصین این حوزه به منظور مقابله با داده ها می باشد، دانشمندان علم داده | Data Scientist با توانایی های آماری، مصورسازی، دسته بندی، خوشه بندی، پردازش زبان طبیعی، یادگیری عمیق و ... می توانند به عناصر جهان مانند شرکت ها، دولت ها در تحلیل و کسب سوددهی بیشتر از داده ها کمک کنند.

لذا در کاملترین دوره آموزش علم داده | Data Science | مقدماتی تا پیشرفته | سناریو محور و گام به گام در خدمت شما بوده و قصد داریم در پایان این دوره از شما دانشجوی عزیز یک متخصص علم داده یا دانشمند علم داده | Data Scientist بسازیم. متخصص علم داده | Data Scientist یکی از پردرآمدترین شغل های حال حاضر دنیا در قرن جاری می باشد.

آموزش علم داده | آموزش داده کاوی | آموزش دیتاساینس

آموزش دیتاساینس در کاملترین دوره آموزش علم داده | Data Science مدرس کاظم تقندیکی تمام تلاش خود را بکارگرفته تا با پشتیبانی مادام العمر و تجربه چندین ساله در قالب 50 ساعت تدریس مفید معادل 200 ساعت تدریس حضوری (در صورت نیاز بیشتر هم خواهد شد)، به شکل ساده، قابل فهم ، کاربردی و عملیاتی تمام مبانی ، اصول ، فنون ، ابزارها، صفر تا صد الگوریتم های مختلف یادگیری ماشین (15 ساعت)، صفر تا صد پردازش زبان طبیعی NLP | text processing (10 ساعت) صفر تا صد پردازش تصویر | Image Processing (5 ساعت) را به شما دانشجویان عزیز آموزش می دهد.

آموزش علم داده با پایتون در دوره آموزش علم داده یا داده کاوی، مهندس تقندیکی صفر تا صد پردازش ویدیو | Video Processing (3 ساعت)، صفر تا صد مصورسازی داده ها  | visualization (2 ساعت) ، صفر تا صد پیش پردازش داده ها |  (3 ساعت) Preprocessing، دستورات SQL (3 ساعت) و مبانی آماری ، کتابخانه های یادگیری ماشین ، بینایی ماشین ، بهبود تصویر ، رسم انواع نمودار، الگوریتم های یادگیری با نظارت، یادگیری بدون نظارت، تحلیل های آماری دیتاست ها ، تبدیل متن (pdf) به گفتار | Text to Speech ، ساخت موتور جست و جو، زبان برنامه نویسی آر | R (زبانی برای تحلیل آماری، مصور سازی و رگرسیون) ... را تحت عنوان فیلد علم داده | Data Science به شما عزیزان آموزش می دهد.  فراموش نکنید که دوره علم داده | Data Science تنها در برخی از دانشگاه های ایران برگزار شده که هزینه آن بین 10 تا 20 میلیون می باشد که با بررسی ها انجام شده از لحاظ کیفیت و کمیت در سطوح بسیار پایین تری از این دوره قرار دارند.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mm
تاریخ : سه شنبه 12 مهر 1401
اهمیت اسکین کر

جزوه پاکسازی پوستیکی از عناصر زیبایی چهره، پوست سالم و با طراوته. طبیعتا هر فردی دوست داره از سلامت پوست خود محافظت کنه. اما آیا همه با راه‌های درست و مناسب برای محافظت از پوست آشنایی دارن؟ پوست از حساسیت بالایی برخوردار هست و برای نگهداری اصولی از اون باید با تکنیک‌های مربوطه آشنایی داشت. مجموعه‌ای از این تکنیک‌ها در دوره‌هایی به نام آموزش اسکین کر گنجانده شده‌.

آکادمی مانیا در زمینه ارائه آموزش‌های مربوط به پوست و زیبایی فعالیت می‌کنه و بخشی از دوره‌های اون مربوط به اسکین کر هست. آموزش جامع و کامل تمام مراحل مراقبت و درمان امراض پوستی از مزیت‌های این دوره‌ها به شمار میاد. همچنین در کنار آموزش‌ها، فایل‌های نوشتاری مثل جزوه پاکسازی پوست در اختیار شما قرار می‌گیره تا در خارج از کلاس هم بتونید موضوعات آموزش داده شده در آن را دوره کنید.

اهمیت اسکین کر

پوست به عنوان اولین و مهم‌ترین پوششش بدن انسان از اهمیت بالایی برخورداره. این عضو با بیشتر از 2 متر مربع مساحت،  بدن رو پوشانده و محافظ اعضای درونی اون در برابر ویروس‌ها، باکتری‌ها، گرد و غبار، اشعه خورشید و... است. همچنین وظیفه تعریق برای تنظیم دمای بدن و استفاده از نور خورشید برای تولید ویتامین D مورد نیاز استخوان‌ها هم بر عهده پوسته. تاثیر این عضو بر زیبایی بدن هم غیرقابل چشم پوشی هست. 

تمام این موارد نشون میده چرا آموزش اسکین کر و استفاده از تکنیک‌های اون برای مراقبت از این عضو مهم هست. اسکین کر تونسته با تضمین سلامت پوست افراد، به صنعتی پرطرفدار در جهان تبدیل بشه. به طوری که اون رو از صنایع رو به رشد می‌دونن که کسب و کارهای مرتبط با اسکین کر در درآمدزایی پیشرو هستند. به مرور که متخصصان این رشته بیشتر شدند، اهمیت و دلیل نیاز به اسکین کر برای مردم روشن‌تر شد و این موضوع تا همین لحظه ادامه داره.

آموزش اسکین کر؛ مجموعه‌ای از تکنیک‌های کاربردی

اگر دوست دارید از پیری پوست صورت خودتون جلوگیری و طراوت اون رو حفظ کنید، ثبت نام در دوره‌های آموزش اسکین کر به شما پیشنهاد می‌شه. آموزش‌هایی که این دوره‌ها به شما ارائه میده، هم برای افرادی که علاقه‌مند به کار اسکین کر هستند مفید هست و هم برای کسایی که اون رو تنها برای مراقبت‌های خانگی نیاز دارند.

از تکنیک‌های مراقبت خانگی که در این دوره‌ها آموزش داده میشن می‌تونیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • پاکسازی

  • اسید میوه

  • جوانسازی

  • هیدرولیفت

  • هیدرودرمی

  • میکرو درم 

این روش‌ها معمولا با استفاده از حفظ رطوبت پوست به زیبایی و جوانسازی چهره کمک می‌کنن. دوره‌های زیر هم برای افرادی کاربرد داره که قصد دارن در آینده وارد بازار کار اسکین کر بشن. 

  • مطالعه ساختار و انواع پوست

  • مطالعه انواع پوست‌های آسیب دیده

  • روش‌های درمانی آسیب‌های پوست

  • مطالعه روش پاکسازی پوست با جزوه پاکسازی پوست

  • آشنایی با نور درمانی 

  • آموزش درمااف تراپی و...

البته مراقبت از پوست تنها شامل پوست صورت نمی‌شه و از راه کارهایی که آموخته شده می‌تونیم برای حفظ سلامتی پوست در همه نقاط بدن استفاده کنیم. 

دوره پاکسازی پوست رو در چه آموزشگاهی بگذرونیم؟

بهتره همه دوره‌های آموزش اسکین کر از جمله پاکسازی پوست، در آموزشگاه‌هایی گذرونده بشن که تکنیک‌های اون رو به صورت تخصصی و کاملا آزموده شده ارائه بدن. ارائه جزواتی همچون جزوه پاکسازی پوست به یادگیری کمک بسیار خیلی زیادی می‌کنه که باید زمان انتخاب آموزشگاه، این موضوع رو مد نظر قرار داد. 

حضور کارشناسان کارآزموده و حرفه‌ای که تجربه به کار گیری و آموزش تکنیک‌های مراقبت از پوست رو  باشند، از مهم‌ترین عوامل اثر گذار در فرایند یادگیری به حساب میاد. آکادمی مانیا دارای این قابلیت‌ها هست و همیشه در تلاش برای حفظ کیفیت آموزش‌های خود بوده.

دوره آنلاین پاک سازی پوست، خوب یا بد؟

پیشنهاد ما به کسانی که قصد دارن شغل اسکین کر رو بری درآمد زایی انتخاب کنن اینه که حتما در کلاس‌های حضوری شرکت داشته باشن. چون یادگیری دقیق و کامل این حرفه به صورت تجربی امکان پذیره و کیفیت یادگیری در کلاس‌های آنلاین قابل مقایسه با کلاس‌های حضوری نیست. مشاهده جزئیات فرایند کار، فرصت آزمون و خطا و اصلاح مشکلات از قابلیت‌های کلاس‌های حضوری به شمار میان.

جزوه‌ پاک سازی پوست که در دوره‌های آنلاین به هنرجو‌ها داده می‌شه هم نمی‌تونه عدم شرکت در کلاس‌های حضوری رو جبران کنن. بنابراین اگر در کلاس‌های آموزش اسکین کر شرکت کنید و هم زمان از جزوه‌ها بهره ببرید، مهارت خیلی بیشتری در این رشته به دست خواهید آورد. نتیجه تخصص در هر شغلی از جمله اسکین کر، درآمد بیشتر هست.

دوره‌های مقدماتی و دوره‌‌های پیشرفته

به طور کلی آکادمی مانیا دوره‌های آموزش اسکین کر رو به دو صورت برگزار می‌کنه. نوع اول، دوره‌های مقدماتی یا مبتدی هستند که برای شروع یادگیری از پایه، باید در اون ثبت نام کرد. این دوره‌ها اصول مقدماتی رو به شما آموزش میدن که بعد از یادگیری، بتونید وارد دوره‌های پیشرفته یا تخصصی بشید. 

در دوره‌های پیشرفته، هدف، یادگیری جزئیات، کامل کردن تجربیات و افزایش مهارت‌ها هست. اگر در دوره پاک سازی پوست شرکت کردید، بعد از ورود به سطح پیشرفته به شما جزوه پاکسازی پوست داده می‌شه. این جزوه ارزش خیلی زیادی داره و خیلی از هنرجوها به دنبال دسترسی به اون هستن.

دوره مقدماتی پاکسازی پوست

دوره مقدماتی پاکسازی پوست، مقدمه و شرط ورود به دوره‌های پیشرفته‌تر هست. آموزش‌های مقدماتی در چند جلسه اول به صورت تئوری و در جلسات بعدی به شکل عملی ارائه میشن تا ورود به بازار کار برای هنرجوها راحت‌تر بشه. 

دوره پیشرفته پاکسازی پوست

ارائه مباحث تکمیلی و آموزش روش کار با دستگاه‌های پاکسازی پوست در دوره پیشرفته قرار دارن. البته تعدادی از دستگاه‌ها در دوره مقدماتی معرفی میشن اما دستگاه‌های این دوره، پیشرفته‌تر هستن. همونطور که بیان شد ارائه جزوه پاکسازی پوست هم از ویژگی‌های دوره تخصصی به حساب میاد.

جمع بندی

آموزش اسکین کر به خاطر استقبال بالای مردم از اون، بسیار رایج شده و آموزشگاه‌های مختلفی دوره‌های اون رو برگزار می‌کنن. انتخاب آموزشگاه مناسب که علاوه بر کیفیت آموزشی بالا، مدرک معتبری هم به هنرجوها اعطا ممکنه چندان راحت نباشه. بنابراین بهتره زمانی کافی برای جست و جو و تحقیق برای پیدا کردن دوره‌های خوب و مناسب اخصاص بدین. 

 

آکادمی مانیا از مراکز به روز در زمینه ارائه آموزش‌های پوست و زیبایی به شمار میاد. هنرجوها به راحتی می‌تونن دوره مورد نظر خودشون رو بین دوره‌های موجود در این آکادمی پیدا و در اون ثبت نام کنن. 

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mm
تاریخ : جمعه 8 مهر 1401
تلویزیون چگونه کار می کند؟

این راهنمای تعمیر تلویزیون به نحوه عملکرد یک تلویزیون صفحه تخت یا لوله ای، آنچه اغلب اشتباه می کند، چگونه می توان یک مشکل تلویزیون را شناسایی کرد، و به چه قطعات و ابزارهایی برای رفع آن نیاز دارید، می گوید. سپس دستورالعمل های گام به گام ساده ای را برای نحوه سرویس دهی یک تیونر مکانیکی ارائه می دهد و شما را به دستورالعمل هایی برای آزمایش و تعویض قطعات الکترونیکی ارجاع می دهد. قبل از تماس با خدمات تعمیر تلویزیون، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید خودتان برای حذف یا کاهش هزینه تعمیر فنی انجام دهید. نکات موجود در این راهنمای Fix-It هم برای تعمیر تلویزیون صفحه تخت و هم برای تعمیر تلویزیون تیوب اعمال می شود. این راهنما همچنین به سایر راهنماهای Fix-It برای مقابله با مشکلات رایج مانند تعمیر سیم برق، تعمیر پریز برق، تعمیر کنترل از راه دور و موارد دیگر اشاره می کند.

 

تلویزیون چگونه کار می کند؟

گیرنده تلویزیون یک دستگاه الکترونیکی است که سیگنال های صوتی و تصویری را از یک آنتن، کابل/ماهواره یا یک پخش کننده ویدیو دریافت می کند و آن سیگنال ها را به پرتوهای نور مرئی و صدای قابل شنیدن تبدیل می کند. گیرنده تلویزیون تصویری را به صورت خطوط افقی روی صفحه نمایش می دهد. هر خط شامل یک سری نوار قرمز، سبز و آبی است. در فاصله مشاهده، خطوط و راه راه ها با هم ادغام می شوند و ما یک تصویر واضح را به صورت تمام رنگی می بینیم. تلویزیون های مدرن به قطعات الکترونیکی حالت جامد متکی هستند که نیاز به سرویس توسط یک تکنسین آموزش دیده دارند.

 

چه چیزی ممکن است با تلویزیون اشتباه کند؟

تعمیر تلویزیون

اجزای یک گیرنده تلویزیونی تیوبی. تلویزیون های صفحه تخت دارای مدارهای مینیاتوری هستند که فقط باید توسط یک تکنسین الکترونیکی تعمیر شوند.

 

بیشتر مشکلاتی که می توانید برطرف کنید به دلیل اتصالات شل یا تنظیم نادرست کنترل ها ایجاد می شود. تلویزیون های ساخته شده از حدود سال 1990 اغلب با کنترل از راه دور دستی و دستورات روی صفحه تنظیم می شوند. تنظیمات دقیق تر را می توان توسط تکنسین سرویس تلویزیون انجام داد. مشکلاتی که به‌طور ناگهانی ظاهر می‌شوند نشان‌دهنده خرابی قطعه است، به‌خصوص اگر مجموعه اخیراً در معرض شوک، لرزش یا گرمای بیش از حد قرار گرفته باشد. کیفیت تصویر و صدا به تدریج به دلیل افزایش سن بدتر می شود.

 

چگونه می توانم مشکل تلویزیون را شناسایی کنم؟

کارهای زیادی وجود دارد که می توانید قبل از تماس برای خدمات انجام دهید. ابتدا، به کانال دیگری بروید یا چند ساعت صبر کنید تا ببینید آیا ممکن است مشکل از سرویس کابلی/ماهواره ای یا پخش کننده باشد. دفترچه راهنمای مالک خود را بیرون بیاورید و مطمئن شوید که کنترل ها به درستی تنظیم شده اند. مطمئن شوید که برق به پریز برق وصل است و سیم برق را تست کنید. علاوه بر این، کنترل از راه دور را بررسی کنید.

 

اکثر تلویزیون ها دارای تنظیماتی برای روشنایی، رنگ و صدا هستند. برای دستورالعمل های تنظیم به دفترچه راهنمای مالک مراجعه کنید.

 

اگر لکه های رنگی در تصویر وجود داشته باشد، معمولاً ناشی از مغناطیس شدن قطعات فلزی تلویزیون یا لوله تصویر است. اکثر مجموعه ها دارای یک دستگاه داخلی برای مغناطیس زدایی هستند. دستگاه را برای یک تا دو دقیقه روشن کنید، سپس آن را خاموش کنید. چندین بار در فواصل نیم ساعته تکرار کنید. اگر این کار انجام نشد، لوله تصویر را با اجرای یک سیم پیچ ضد گاز (که با دستورالعمل در فروشگاه های قطعات الکترونیکی موجود است) در سراسر لوله در حالی که دستگاه خاموش است، از بین ببرید.

اگر نواحی روشن تصویر نقره‌ای به نظر می‌رسند و جزئیات نامشخص هستند، لوله تصویر معیوب است. وقتی روشنایی به سطح پایین تبدیل شود، تصویر عادی اما کسل کننده به نظر می رسد. با افزایش روشنایی، جزئیات در مناطق سفید از بین می رود. ممکن است تصویر پس از یک ساعت یا بیشتر روشن شدن دستگاه بهبود یابد، اما در نهایت باید لوله را تعویض کنید.

Fix-It نکته

 

تلویزیون شما چقدر باید دوام بیاورد؟ عمر متوسط ??تلویزیون‌ها از سه تا هشت سال استفاده متوسط ??تا سنگین (هشت ساعت یا بیشتر در روز) است. اکثر تلویزیون ها معمولاً حدود پنج سال عمر می کنند. اما بسیاری از مجموعه‌ها هنوز در بالای 15 سال کار می‌کنند. قبل از سرمایه گذاری در تعمیرات پرهزینه، قیمت یک مجموعه جایگزین را بررسی کنید. صدا و تصویر تلویزیون تا حد زیادی بهبود یافته است و معاملات خوبی در دسترس است.

 

برای تعمیر تلویزیون به چه چیزی نیاز دارم؟

قطعات جایگزین از سازنده، تامین کنندگان پس از فروش و فروشگاه های الکترونیکی محلی در دسترس هستند. ابزارهایی که برای تعمیر تلویزیون نیاز دارید عبارتند از:

 

پیچ گوشتی

آچار

تیونر یا پاک کننده الکترونیکی

مراحل تعمیر تلویزیون چیست؟

برای اطلاعات در مورد تست و تعویض قطعات الکترونیکی به راهنمای Fix Fix-It و Appliance Controls Fix-It Guide مراجعه کنید.

 

سرویس تیونر مکانیکی تلویزیون (تیونرهای حالت جامد باید به صورت حرفه ای سرویس شوند):

صفحه فلزی محافظ تیونر را که معمولاً به جلوی کابینت متصل است، بردارید.

برای تمیز کردن کنتاکت ها، آنها را با دقت با تیونر یا پاک کننده الکترونیکی اسپری کنید و انتخابگر کانال را بچرخانید تا پاک کننده روی کنتاکت ها توزیع شود.

در صورت نیاز به تعویض، ممکن است لازم باشد دستگاه را جدا کنید تا آن را جدا کنید (راهنمای تعمیر هر چیزی را ببینید).

Fix-It نکته

 

تلویزیون های قدیمی به جای اجزای حالت جامد دارای لوله های خلاء هستند. می توانید آنها را از طریق تامین کنندگان قطعات تخصصی و فروشگاه های الکترونیکی بزرگتر خریداری کنید.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mm
تاریخ : سه شنبه 5 مهر 1401