نحوه درخواست شهروندی ترکیه از طریق ازدواج

نحوه درخواست شهروندی ترکیه از طریق ازدواج

در زمان های قدیم و در اواخر دهه 90 و اوایل دهه 2000، زمانی که با یک شهروند ترکیه ازدواج می کردید، به طور خودکار تابعیت ترکیه را دریافت می کردید. به همین سادگی بود.

اگرچه شوهران خارجی برای مدتی از این راحتی معاف بودند، اما در سال 2009، ترکیه تصمیم گرفت قوانین و قوانین جدیدی را برای اخذ تابعیت از طریق ازدواج برای مبارزه با افزایش اتحادیه های جعلی وضع کند، همچنین این حق خودکار را لغو کرد.

امروزه اخذ تابعیت از طریق ازدواج نیازمند مدارک بسیار بیشتری است اما هنوز هم نسبتا آسان است. در مقایسه با سایر روش های اخذ شهروندی و به ویژه روش های سرمایه گذاری، این راه طولانی ترین زمان را می برد.

 

چه کسی می تواند درخواست دهد؟

اتباع خارجی که دارای شرایط مندرج در ماده 16 قانون تابعیت از طریق ازدواج باشند می توانند درخواست تابعیت کنند.

طبق ماده 16 قانون “کسب تابعیت ترکیه از طریق ازدواج”، تابعیت ترکیه به طور خودکار پس از ازدواج به دست نمی آید. قانون می گوید درخواست تابعیت؛ شما باید حداقل 3 سال با یک شهروند ترکیه ازدواج کرده باشید و به ازدواج خود ادامه دهید.

اخذ تابعیت نیز مشروط به معیارهای زیر است.

شما و همسرتان:

الف) باید به عنوان یک واحد خانوادگی با هم زندگی کنند

ب) از انجام اعمالی که باعث نقض پیوند زناشویی شما می شود (مانند فحشا، چند شریک زندگی و غیره) خودداری کنید.

ج) نباید تهدیدی برای امنیت ملی و نظم عمومی باشد و یا مرتکب رفتار غیراخلاقی شود.

*اگر همسر ترک شما پس از ثبت درخواست شهروندی خود فوت کند، همچنان می توانید آن را بررسی کنید.

**اگر سال‌ها متاهل بوده‌اید و هرگز به درخواست شهروندی نرسیده‌اید و همسر ترکیه‌ای شما فوت کرده است، مثلاً برای 3 یا حتی 10 سال پس از مرگ همسرتان، همچنان حق دارید برای شهروندی درخواست دهید.

***اگر حداقل 3 سال است که با یک شهروند ترکیه ازدواج کرده اید، تابعیت خود را کسب کرده اید و سپس طلاق گرفته اید، تابعیت خود را از دست نمی دهید. با این حال، اگر مقامات فکر کنند که شما در زمان ازدواج بد نیت بودید یا برنامه ای داشتید و در مورد داشتن اتحادیه خانوادگی جدی نبودید، ممکن است تابعیت ترکیه خود را از دست بدهید.

چرا ممکن است درخواست من رد شود؟

ناگفته نماند که اگر حداقل 3 سال است که ازدواج نکرده اید. ازدواج خود را از طریق طلاق به پایان رساند. یا اینکه همسر ترک شما قبل از ارائه درخواست شما فوت کرده است (و 3 سال از آن گذشته است). شما به دلیل جرمی در محاکمه هستید، می توانید محکوم یا زندانی شوید، یا اسناد جعلی ارائه کرده اید. درخواست رد خواهد شد و حتی ممکن است به دلیل جعل سوابق محکوم به زندان شوید.

*به دست آوردن شهروندی ترکیه نیز نباید به عنوان یک حق مطلق تلقی شود زیرا الزامات زیادی وجود دارد که ابتدا باید آنها را رعایت کنید. تصمیم نهایی در اختیار مقامات ترکیه است.

اسنادی که نیاز دارید

فرم درخواست (VAT-6)

2 قطعه عکس بیومتریک

پاسپورت ترکیه یا مدرک هویتی شما که تابعیت شما را نشان می دهد .

شناسنامه/ثبت هویت شما و همسرتان

اجازه اقامت اگر در ترکیه زندگی می کنید (کارت و فتوکپی آن)

سابقه کیفری

سندی که نشان می دهد شما به عنوان یک اتحاد خانوادگی با همسر خود زندگی می کنید (اجاره اجاره، حساب های بانکی مشترک و غیره)

رسید پرداخت هزینه درخواست

* صحت ازدواج شما نیز باید طبق قوانین ترکیه مستند باشد. اگر قبلاً ازدواج کرده اید، از شما خواسته می شود که مجوز ازدواج و حکم طلاق قبلی خود را ارائه دهید.

**اگر در شناسنامه شما روز و ماه دقیقی که به دنیا آمده اید ذکر نشده باشد، ممکن است مجبور شوید با مقامات کشور خود تماس بگیرید تا سندی را که این مشخصات را اثبات می کند، صادر کنید.

آیا باید اسنادم را آپوستیل کنم؟

تمام مدارکی که ارسال می کنید و به زبان انگلیسی نیستند باید ترجمه و محضری شوند. آپوستیل لازم نیست. با این حال، در موارد نادر، برای اسنادی که توسط مؤسسه اصلی شما صادر شده است، ممکن است از شما خواسته شود که آنها را نیز طبق کنوانسیون 1961 لاهه که ترکیه یکی از طرفین آن است، تأیید کنید.

محل درخواست شهروندی ترکیه

هنگامی که تمام معیارها را برآورده کردید و مدارک لازم را جمع آوری کردید، به اداره جمعیت و شهروندی درخواست خواهید داد.

گر در ترکیه هستید، درخواست خود را به استانداری استانی که در آن زندگی می کنید تسلیم خواهید کرد. اگر در خارج از ترکیه مستقر هستید و در خارج از کشور زندگی می کنید، می توانید درخواست خود را در نمایندگی های خارجی از طریق یک وکالتنامه فوق العاده ثبت کنید. . متاسفانه درخواست از طریق پست پذیرفته نمی شود.

شماره شناسایی خارجی شما، که با 99 شروع می شود، اساس درخواست شما را تشکیل می دهد.

پس از پرداخت 115 لیره نقدی به میز پرداخت و ارسال رسید، به درخواست خود رسیدگی خواهید کرد.

شما می توانید درخواست خود را با مراجعه و وارد کردن شماره درخواست خود و تاریخ تولد پیگیری کنید.

روند درخواست چگونه پیش می رود؟

ریاست پلیس استان ابتدا سوابق و مدارک شما را بررسی خواهد کرد. تعیین می کند که آیا شما به عنوان یک واحد خانوادگی با همسر ترک خود زندگی کرده اید و در اعمالی که به اتحادیه شما آسیب می رساند انجام نداده اید یا خیر. سپس پرونده درخواست شما به کمیته ارزیابی ارسال می شود.

شما و همسرتان از سوی کمیته دعوت به مصاحبه می‌شوید تا ببینند آیا ازدواج شما واقعی و جدی است، زیرا آنها سعی می‌کنند شرایط پیرامون تصمیم شما برای ازدواج را درک کنند. اگر تشخیص دهند که ازدواج شما جعلی یا صرفاً برای منافع مالی است و قصد ایجاد اتحادیه خانوادگی را ندارید، درخواست شما رد می شود.

در صورت موفقیت، پرونده درخواست شما به وزارت کشور ارسال می شود و برای تایید نهایی، با نزدیکترین اداره پلیس تماس گرفته می شود تا اثر انگشت شما را جمع آوری کند.

 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mm
تاریخ : دو شنبه 25 بهمن 1400
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: