کافه جزوه مرجع دانلود رایگان کتاب و جزوه

 

 

کتاب مجموعه ای از صفحات نوشته شده، مصور، چاپ شده یا خالی (صفحه های سفید و نانوشته) است. از جوهر، کاغذ، پوست حیوانات یا مواد دیگر (چسب، نخ و ...) که از یک طرف (راست یا چپ) به هم چسبیده یا متصل می شوند، ساخته می شود. به هر صفحه کتاب یک صفحه و هر طرف یا هر صفحه را یک صفحه می گویند.

کتاب ها در اندازه های مختلف عرضه می شود. در ایران سفر، وزرا و جیپ جیبی از معروف ترین قطعات کتاب است. کوچکترین کتاب جهان کتاب مقدس است که در موزه کلیسای وانک اصفهان نگهداری می شود. اولین کتاب فارسی زبان در هند توسط یک ارمنی با زیورآلات تزئین شد. نوع دیگر کتاب، کتاب الکترونیکی است که در بسته‌های نرم ‌افزاری مانند پی ‌دی ‌اف یا آی‌ پب عرضه می ‌شود که توسط کتاب ‌خوان ‌های الکترونیکی مانند آمازون کیندل نیز استفاده می ‌شود. نمونه دیگری از کتاب های چاپ نشده، کتاب صوتی است که توسط شخص یا افراد خوانده می شود و گاهی به صورت نمایشنامه اجرا می شود. این کتاب ها ممکن است همراه با موسیقی و افکت باشد.

پیشینه تعریف کتاب

هنوز تعریف روشن و کاملی ارائه نشده است و نمی تواند معنای همه انواع مختلف کتاب را پوشش دهد. مانند نشریات، تحت عنوان ثابت، نباید به صورت دوره ای منتشر شوند. یکی دیگر از تعریف های به ظاهر مناسب، محتوای تولید شده توسط نویسنده است که هدف خاصی را دنبال می کند، کتاب محتوا را حول محور هدف تعیین شده توسط نویسنده ارائه می کند، در پایان کتاب نویسنده به هدف خود می رسد و در این صورت هیچ ارجاع کلی به کتاب یا مقاله دیگری ندارد.

کلمه فارسی کتاب از عربی وارد شده است. در فارسی میانه «نامک» (حرف دری در فارسی) را عموماً کتاب می‌گفتند و فروردگ به آنچه امروزه عموماً به عنوان گفتمان شناخته می‌شود، اطلاق می‌شود. در دوره توسعه شدید فارسی، حرفی به معنای مطلق کتاب به کار رفته است. در فارسی میانه از اصطلاحات تخصصی تر ماتیکان (رساله) و نسک (برای بخش های اوستایی) استفاده می شود. کلمه پیامبر که همیشه نوشته شده و می توان به معنای مطلق کتاب یا نوشتار به کار برد، در زبان فارسی دری با معنای خاص قرآن به کار می رود.

 

کتاب الکترونیکی چیست؟

در سال های اخیر استفاده از رایانه باعث تسهیل چاپ کتاب و توسعه چاپ و انتشار کتاب های چاپی شده است. در اواخر قرن بیستم، وسایل ارتباطی مانند تلویزیون، کامپیوتر و اینترنت مفهوم کتاب را به عنوان مهمترین منبع اطلاعات به چالش کشیدند. از سوی دیگر، با ذخیره اطلاعات کتاب در نوارهای صوتی و تصویری، تعریف کتاب به عنوان «مجموعه مقالات چاپی یا نسخ خطی» نیز به چالش کشیده شده است.

منشاء کتاب های الکترونیکی به سال 1971 میلادی بر می گردد. این کتاب های الکترونیکی با استفاده از لامپ های پرتو کاتدی، تصاویر صفحه نمایش را تولید کردند که می توانست جایگزین چاپ و کاغذ شود. اما اولین کتاب الکترونیکی دیجیتال، موشک Nuvomedia در سال 1999 منتشر شد.

اخیراً تلاش هایی برای تبدیل کتاب های معمولی به کتاب الکترونیکی صورت گرفته است. این تلاش ها در جنبشی به نام پروژه گوتنبرگ انجام می شود. برای سهولت استفاده از کتاب های الکترونیکی، تجهیزات دیجیتال ویژه ای به نام کتاب خوان های الکترونیکی وارد بازار شده است. این دستگاه ها در واقع کامپیوترهای کوچکی هستند که قادر به ذخیره و بازیابی تعداد زیادی کتاب الکترونیکی هستند.

برخی از ویژگی های کتاب های الکترونیکی که منجر به استفاده گسترده از آن شده است عبارتند از:

  • سهولت حمل و نقل در حین ترکیب محتوا
  • انسجام محتوا و تنوع برنامه ها
  • مطالب را با یکدیگر به اشتراک بگذارید
  • پشتیبانی از ویژگی های چند رسانه ای

این مزایا باعث شده است که فروش کتاب های الکترونیکی از کتاب های چاپی آمازون، بزرگترین کتابفروشی جهان، پیشی بگیرد.

کتاب صوتی چیست؟

کتاب صوتی، کتاب مصور یا کتاب صوتی سندی است که به صورت صوتی تهیه شده و بر روی نوار کاست، سی دی و ... ضبط شده است. پول کتاب های صوتی می توانند با موسیقی و افکت نیز همراه شوند.

مراحل چاپ کتاب

کتابی که توسط نویسنده تهیه شده است، توسط انتشارات چاپ و شماره گذاری می شود تا شماره شابک خانه کتاب (که البته ناشران شابک آن را دریافت کرده و مانند خانه کتاب در اختیار دارند) به دست آورند. پس از تعیین شابک، کتاب برای فیپا به کتابخانه ملی ارسال می شود. پس از دریافت فیپا که اطلاعات کامل کتاب در آنجا جمع آوری می شود، کتاب برای اخذ مجوز چاپ جهت صدور نسخه ای از آن به وزارت کشور ارسال می شود. مجوز کتاب.

پس از انجام تمامی مراحل، کتاب آماده چاپ و ارسال توسط ناشر برای چاپ سنگی، چاپ و صحافی است. اکنون کتاب شما آماده است. همه این مراحل ممکن است بین 1 تا 3 ماه طول بکشد.

جزوه چیست؟

بروشور یا نامه چاپی یک کتاب بدون جلد است (یعنی بدون جلد سخت یا جلد گالینگور). یک بروشور ممکن است شامل یک ورق کاغذ باشد که در دو طرف چاپ شده و به نصف، یک سوم یا یک چهارم تا شده باشد.

استاندارد بین‌المللی یونسکو برای تولید کتاب و انتشارات، بروشور را چنین تعریف می‌کند: «نشریه چاپی غیر دایره‌ای با حداقل 5 و حداکثر 48 صفحه، بدون صفحه جلد، که در یک کشور خاص منتشر شده و در دسترس عموم قرار می‌گیرد». این نشریه به عنوان یک "نشریه غیر ادواری حاوی حداقل 49 صفحه، بدون صفحات جلد" توصیف می شود. با این حال، تعاریف یونسکو فقط برای هدف خاص جمع آوری آمار تولید کتاب آنها استفاده می شود.

هدف جزوه

بروشورها می توانند از اطلاعات مربوط به ظروف آشپزخانه گرفته تا اطلاعات پزشکی و رساله های دینی را شامل شود. بروشورها در بازاریابی بسیار مهم هستند، زیرا ارزان هستند و به راحتی بین مشتریان توزیع می شوند. جزوات همچنین ابزار مهمی به عنوان موضع سیاسی برای اعتراض در مبارزات سیاسی بود.

استفاده تجاری از جزوه ها

بروشورها به طور گسترده در تجارت استفاده می شوند، به ویژه به عنوان نوعی ارتباطات بازاریابی. بروشورها اهداف مختلفی دارند، از جمله توضیحات محصول، راهنماها، اطلاعات شرکت، تبلیغات یا راهنمای تور، و اغلب به روشی مشابه بروشورها استفاده می شوند.

منبع: کافه جزوه

 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mm
تاریخ : یک شنبه 21 آذر 1400
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: