روند ساخت مبلمان حصيري چگونه است؟

 حصير يك ماده نيست، بلكه يك اصطلاح عمومي است كه به گروهي از مواد طبيعي يا مصنوعي ساخته شده توسط بشر گفته مي شود كه مي‌تواند مانند عصا، چوب خيزران، بيد، ني، رزين‌ها، وينيل و آتل‌ها بافته شوند. حصير همچنين مربوط به روند بافت است كه به وسيله آن مواد ذكر شده به مبلمان تبديل مي‌شوند. به طور خلاصه، حصيربافي يك روش قديمي است كه براي توليد مبلمان با استفاده از مواد طبيعي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. معمولاً، از مواد طبيعي مرطوب براي ساخت مبلمان حصيري استفاده مي‏شود كه موجب مي‏شود روند بافت آسان‌تر شود.

 غير از مواد طبيعي مانند خيزران، حصير را مي‌توان از مواد مصنوعي مانند وينيل و رزين نيز تهيه كرد. الگوي حصيري باعث مي‏شود محصول نهايي محكم‌تر از ساير تكنيك‌هاي توليد باشد. در ادامه درباره ساخت مبلمان حصيري بيشتر بدانيد.

مبلمان حصيري

 

 فوايد مبلمان حصيري

 

 شايد از خود بپرسيد كه چه چيزي مبلمان حصيري را به محصول مناسب براي انتخاب مبلمان منزل تبديل مي‌كند. در ادامه بهترين ويژگي‌ها و همچنين مزاياي انتخاب مبلمان حصيري به شما ارائه مي‏دهيم:

 

وزن سبك:

 

 مبلمان حصيري نسبتاً سبك بوده و حمل آن نيز آسان است. طراحي منحصر به فرد بافته شده، مبلمان را محكم مي‌كند كه به نوبه خود به مبلمان حصيري امكان پذيرايي از افراد در هر اندازه و شكل را مي‌دهد.

 

 دوام بالا:

 

 مبلمان حصيري داراي دوام فوق العاده اي هستند، خصوصاً وسايل ساخته شده از چوب خيزران. مبلمان ساخته شده از بامبو و ني قوي و محكم هستند. مبلمان حصيري با قاب آلومينيومي و همچنين مبلمان ساخته شده از رزين بسيار محكم‌تر است دوام بيشتري دارد.

 مبلمان حصيري

 

طراحي كلاسيك و انعطاف پذير:

 

 مبلمان حصيري در انواع مختلفي به رنگ‌هاي قهوه‌اي، مشكي، سفيد، برنز و حتي سايه‌هاي سبز زيتوني موجود است. صاحبان خانه حتي ممكن است كوسن‌هايي را بر روي صندلي‌هاي حصيري اضافه كند تا شيك‌تر شوند و با طراحي و سبك موجود خانه نيز سازگار باشند.

 

 انواع مختلف مواد حصيري براي ساخت مبلمان حصيري

 

 نيشكر:

 

 عصا از خيزران پوست كنده شده ساخته شده است. سپس پوست يا نوارهاي پوستي به‌صورت يكنواخت برش داده مي‌شوند. سپس محصول نهايي براي روند بافت صندلي و ميز استفاده مي شود. از عصا معمولاً براي پايه صندلي‌ها و ميزها نيز استفاده مي شود.

 

 صندلي‌ها و ميزهايي كه از چوب نيشكر ساخته شده‌اند به راحتي با يك حوله مرطوب تميز مي‌شوند تا اطمينان حاصل شود كه آن ماده رطوبت زيادي را جذب نمي‌كند؛ زيرا جذب رطوبت ممكن است منجر به شكننده شدن آن شود.

 

 چوب خيزران:

 

 خيزران بدون شك متداول‌ترين ماده‌اي است كه براي ساخت مبلمان حصيري استفاده مي شود. خيزران به يك نخل كوهستاني به نام كالاموس اشاره دارد. اين گياه با سرعت 36 اينچ در روز رشد مي‌كند، بنابراين اين گياه ماده‌اي بسيار فراوان و تجديدپذير است. جدا از پوست آن كه پس از آن به عنوان عصا پردازش مي شود، داخل مغز حصيري خيزران به ني‌هايي در اندازه‌هاي مختلف بريده مي شود. سپس از آن‌ها براي حصيربافي استفاده مي شود. جدا از استحكام و دوام، اين نوع مبلمان حصيري مقاوم در برابر انواع شرايط آب و هوايي است؛ بنابراين اين نوع مواد براي مبلمان فضاي باز بسيار مناسب هستند.

مبلمان حصيري

 

 درخت بيد:

 

 بيد ماده‌اي طبيعي از اروپا و ايالات متحده است و ماده رايج بافندگي است كه از درختان بيد و بوته‌ها به دست مي‏آيد. بيدها معمولاً به رنگ زرد روشن هستند و اغلب گره‌هاي كوچكي دارند كه در طول پردازش برداشته مي‏شوند.

 

 بامبو:

 

 بامبو، از خانواده چمن‌ها است. بامبو داراي يك پوست بيروني سخت است كه شبيه به چوب خيزران است. بامبويي كه در مبلمان بافته مي شود مقاومت كمتري در برابر هوا دارد زيرا در برابر رطوبت حساس است. كيفيت بامبو آن را به گزينه‌اي مناسب در بين كساني كه مبلمان حصيري با كيفيت و ارزان قيمت مي‌خواهند، تبديل كرده است.

 

 حصير سنتي ساخته شده از مواد طبيعي براي توليد مبلمان داخلي مناسب است. آن‌ها انتخاب بسيار خوبي براي اتاق نشيمن، اتاق خواب و اتاق غذاخوري شما هستند. اگرچه ممكن است در فضاي باز نيز مورد استفاده قرار گيرند، اما استفاده مكرر آن‌ها در فضاي باز به دليل وجود رطوبت و گرماي بيش از حد، مي‌تواند منجر به آسيب آن‌ها شود.

 

 حصير مصنوعي:

 

 مبلمان حصيري مصنوعي در سال‌هاي اخير ظهور كرده است. افزايش تقاضا براي مواد حصيري محكم اما ارزان قيمت باعث استفاده از مواد مصنوعي مانند رزين و وينيل شده است.

 

 رزين و وينيل اساساً از پلاستيك ساخته مي‌شوند. آن‌ها به صورت نوارهاي بسيار نازك برش داده مي‌شوند و سپس براي ساخت يك مبلمان خاص بافته مي‌شوند. به دليل نوع مواد مبلمان مصنوعي، يك گزينه عالي براي مبلمان فضاي باز هستند. آن‌ها به طور مؤثر در برابر رطوبت و اشعه ماورا بنفش خورشيد مقاوم هستند. از آنجا كه رزين و وينيل از پلاستيك ساخته مي‌شوند، نگهداري آن‌ها كار سختي نيست.




 مبلمان حصيري چگونه ساخته مي شود؟

 

 روند بافتن مواد طبيعي يا مصنوعي به صورت ايده آل با دست انجام مي شود. بسته به نوع و پيچيدگي يك پروژه مبلمان خاص، مبلمان حصيري ممكن است بين 1 تا 4 روز تكميل شود. در اصل، هرچه بافت محكم‌تر باشد، زمان بيشتري براي اتمام يك پروژه مورد نياز است. همچنين ساخت مبلمان داراي بافت محكم‌تر هزينه بيشتري دارد زيرا براي پر كردن قاب به مواد بيشتري احتياج داريد.

مبلمان حصيري

 علاوه بر روند بافندگي، روند ساخت مواد شامل يك سري فرايندها شناخته شده است كه ممكن است شامل دو يا چند مورد زير باشد:

 

  • رفع اشكال
  • سنباده زدن
  • رنگ آميزي
  • لاك زدن

 

 قبل از شروع پروژه ساخت مبلمان حصيري، حتماً با نحوه بافت مواد آشنا شويد. مدتي طول مي‌كشد تا بتوانيد واقعاً بر اين روند مسلط شويد. اگر به سادگي وقت كافي براي سرمايه گذاري در توليد حصير را نداريد، بهتر است به سادگي مبلمان را از شركتي خريداري كنيد كه سال‌ها در توليد مبلمان حصيري تخصص دارد.

 

 هنگامي كه نوبت به خريد مبلمان حصيري مي‌رسد، تشخيص حصير با كيفيت بهتر از كيفيت پايين ممكن است مشكل باشد؛ زيرا قيمت‏ها بسيار متفاوت هستند؛ بنابراين چگونه مي‌توان يك مجموعه حصيري خوب را از يك مجموعه بد تشخيص داد؟

مبلمان حصيري

 

 براي ارزيابي كيفيت يك مبلمان حصيري خاص بايد چند مورد را بررسي كنيد، اين موارد عبارتند از: مواد، بافت، سيستم پشتيباني و قيمت؛ بنابراين با درنظرگرفتن اين عوامل مي‏توانيد مبلمان حصيري مورد نظر خود را با كيفيت و قيمت مناسب خريداري كنيد.

 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mm
تاریخ : سه شنبه 1 تير 1400
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: