فروشگاه مواد شیمایی

فروشگاه مواد شیمایی

فروشگاه مواد شیمایی اوشیم ماده شیمیایی شکلی از ماده با ترکیب شیمیایی ثابت و خواص مشخصه است.[1][2] برخی منابع اضافه می کنند که مواد شیمیایی را نمی توان با روش های جداسازی فیزیکی، یعنی بدون شکستن پیوندهای شیمیایی، به عناصر تشکیل دهنده خود جدا کرد.[3] مواد شیمیایی می توانند مواد ساده، [4] ترکیبات شیمیایی یا آلیاژها باشند. بسته به دیدگاه متخصص، ممکن است عناصر شیمیایی در تعریف گنجانده شوند یا نباشند.[نیازمند منبع]

 

فروش مواد شیمیایی اوشیم  مواد شیمیایی اغلب خالص نامیده می شوند تا آنها را از مخلوط جدا کنند. یک مثال رایج از یک ماده شیمیایی آب خالص است. چه از رودخانه جدا شده باشد و چه در آزمایشگاه ساخته شده باشد، خواص یکسانی دارد و نسبت هیدروژن به اکسیژن یکسان است. سایر مواد شیمیایی که معمولاً به شکل خالص با آن مواجه می شوند عبارتند از: الماس (کربن)، طلا، نمک خوراکی (کلرید سدیم) و شکر تصفیه شده (ساکارز). با این حال، در عمل، هیچ ماده ای کاملاً خالص نیست و خلوص شیمیایی با توجه به استفاده مورد نظر از ماده شیمیایی مشخص می شود.

 

مواد شیمیایی به صورت جامد، مایع، گاز یا پلاسما وجود دارند و ممکن است بین این فازهای ماده با تغییرات دما یا فشار و زمان تغییر کنند. مواد شیمیایی ممکن است با واکنش های شیمیایی ترکیب یا به مواد دیگر تبدیل شوند.

 

ماده شیمیایی ممکن است به خوبی به عنوان "هر ماده ای با ترکیب شیمیایی مشخص" در کتاب درسی مقدماتی شیمی عمومی تعریف شود.[5] طبق این تعریف یک ماده شیمیایی می تواند یک عنصر شیمیایی خالص یا یک ترکیب شیمیایی خالص باشد. اما در این تعریف استثنائاتی وجود دارد. ماده خالص را می‌توان به شکلی از ماده که هم ترکیب مشخص و هم خواص مشخصی دارد، تعریف کرد.[6] شاخص مواد شیمیایی منتشر شده توسط CAS همچنین شامل چندین آلیاژ با ترکیب نامشخص است.[7] ترکیبات غیر استوکیومتری یک مورد خاص (در شیمی معدنی) هستند که قانون ترکیب ثابت را نقض می کنند و برای آنها گاهی اوقات ترسیم مرز بین مخلوط و ترکیب دشوار است، مانند مورد پالادیوم هیدرید. تعاریف گسترده‌تری از مواد شیمیایی یا مواد شیمیایی را می‌توان یافت، برای مثال: «اصطلاح «مواد شیمیایی» به معنای هر ماده آلی یا معدنی با هویت مولکولی خاص است، از جمله - (1) هر ترکیبی از این مواد که به طور کامل یا جزئی به‌عنوان وجود دارد. در نتیجه یک واکنش شیمیایی یا در طبیعت رخ می دهد».[8]

 

در زمین‌شناسی به موادی با ترکیب یکنواخت کانی‌ها گفته می‌شود، در حالی که مخلوط‌های فیزیکی (مجموعه‌های) چند کانی (مواد مختلف) به عنوان سنگ تعریف می‌شوند. با این حال، بسیاری از کانی ها به طور متقابل در محلول های جامد حل می شوند، به طوری که یک سنگ یک ماده یکنواخت است، علیرغم اینکه مخلوطی از نظر استوکیومتری است. فلدسپات ها یک مثال رایج هستند: آنورتوکلاز یک سیلیکات آلومینیوم قلیایی است که در آن فلز قلیایی به جای هم سدیم یا پتاسیم است.

 

در قانون، "مواد شیمیایی" ممکن است شامل مواد خالص و مخلوط هایی با یک ترکیب یا فرآیند تولید مشخص باشد. به عنوان مثال، مقررات اتحادیه اروپا REACH "مواد تک تشکیل دهنده"، "مواد چند ترکیبی" و "مواد با ترکیب ناشناخته یا متغیر" را تعریف می کند. دو مورد اخیر از چندین ماده شیمیایی تشکیل شده است. با این حال، هویت آنها را می توان با تجزیه و تحلیل شیمیایی مستقیم یا ارجاع به یک فرآیند تولید مشخص کرد. به عنوان مثال، زغال چوب یک مخلوط بسیار پیچیده و نیمه پلیمری است که می توان آن را با فرآیند ساخت آن تعریف کرد. بنابراین، اگرچه هویت شیمیایی دقیق ناشناخته است، شناسایی می تواند با دقت کافی انجام شود. شاخص CAS همچنین شامل مخلوط ها می شود.

 

پلیمرها تقریباً همیشه به صورت مخلوطی از مولکول‌هایی با جرم مولی متعدد ظاهر می‌شوند که هر کدام می‌توانند یک ماده شیمیایی جداگانه در نظر گرفته شوند. با این حال، پلیمر ممکن است توسط یک پیش ساز یا واکنش (های) شناخته شده و توزیع جرم مولی تعریف شود. به عنوان مثال، پلی اتیلن مخلوطی از زنجیره های بسیار طولانی از واحدهای تکرار شونده -CH2- است و عموماً در چندین توزیع جرم مولی، LDPE، MDPE، HDPE و UHMWPE فروخته می شود.

 

مفهوم "ماده شیمیایی" در اواخر قرن هجدهم پس از کار شیمیدان جوزف پروست بر روی ترکیب برخی از ترکیبات شیمیایی خالص مانند کربنات مس اساسی، به طور محکم تثبیت شد.[9] او چنین استنباط کرد که «همه نمونه‌های یک ترکیب ترکیب یکسانی دارند؛ یعنی همه نمونه‌ها نسبت‌های یکسانی بر حسب جرم عناصر موجود در ترکیب دارند». این در حال حاضر به عنوان قانون ترکیب ثابت شناخته می شود.[10] بعدها با پیشرفت روشهای سنتز شیمیایی به ویژه در حوزه شیمی آلی. با کشف بسیاری از عناصر شیمیایی بیشتر و تکنیک های جدید در قلمرو شیمی تجزیه که برای جداسازی و خالص سازی عناصر و ترکیبات از مواد شیمیایی استفاده می شود که منجر به ایجاد شیمی مدرن شد، این مفهوم همانطور که در اکثر کتاب های درسی شیمی یافت می شود تعریف شد. با این حال، در مورد این تعریف اختلاف نظرهایی وجود دارد که عمدتاً به دلیل تعداد زیاد مواد شیمیایی است






|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mm
تاریخ : سه شنبه 9 فروردين 1401
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: