خرید ال ای دی با بهترین کیفیت

خرید ال ای دی با بهترین کیفیت

نسل جدید ال ای دی های نورانی که پاور ال ای دی ها هستند، از شدت نور بسیار بالایی برخوردار هستند که در حال حاضر از آنها در منابع روشنایی مانند لامپ ها و پروژکتور ها (موسوم به لامپ ال ای دی، پروژکتور ال ای دی،) استفاده می شود. یکی از مهمترین مزایای پاور ال ای دی ها مصرف کم انرژی آنها هست. به عنوان مثال برای مقایسه پاور ال ای دی و لامپ های کم مصرف و لامپ های رشته ای به مقادیر ارائه شده دقت بفرمایید. راندمان لامپ های رشته ای (التهابی) برابر با 16 لومن بر وات هستند. راندمان لامپ های کم مصرف برابر با 40 الی 50 لومن بر وات هستند و راندمان لامپ های ال ای دی از 80 لومن بر وات تا 130 لومن بر وات می باشند. 

ال ای دی رشد گیاه چیست ؟

گیاهان برای رشد و عمل فتوسنتز نیاز به نور با طول موج های خاص دارند. در واقع در طول موج های موثر عمل فتوسنتز برای گیاهان انجام میشود. ال ای دی رشد گیاه (لامپ رشد گیاه) طول موج های موثر برای گیاهان را ساطع کرده و باعث رشد آنها (برک دهی، گل دهی، ... ) می شود. یکی از مهمترین مزایایی که ال ای دی رشد گیاه نسبت به خورشید دارد، عدم وجود نور ماوراء بنفش می باشد چرا که نور ماوراء بنفش باعث آسیب رساندن به گیاهان خواهد شد. 

در مطالب فوق در رابطه با پاور ال ای دی ها توضیحاتی داده شد. اما یکی دیگر از آیتم های پر اهمیت برای روشن کردن یا در اصطلاح راه اندازی ال ای دی ها، منابع تغذیه مربوطه یا همان درایور ال ای دیمی باشند. یکی از مهمترین ویژگی هایی که پاور ال ای دی ها دارند برای راه اندازی نیازمند منبع جریان می باشند (نه منبع ولتاژ)، بدین معنا که منبع جریان باید ثابت باشد و با گذشت زمان یا حتی راه اندازی ال ای دی تغییراتی در آن نداشته باشیم. 

به عنوان مثال یک آداپتور 12 ولت 2 امپر را در نظر بگیرید. این یک منبع ولتاژ با ولتاژ ثابت 12 ولت و جریان از صفر الی 2 امپر می باشد. در صورت استفاده از این منبع ولتاژ، ولتاژ دو سر مصرف کننده 12 ولت خواهد بود و جریان عبوری با توجه به مقاومت داخلی مصرف کننده تنظیم خواهد شد. اما پاور ال ای دی ها مقاومت داخلی ندارند و جریان حداکثری را از منبع ولتاژ خواهند گرفت که این موضوع هم باعث سوختن ال ای دی و هم باعث آسیب به منبع تغذیه خواهد شد.

(در مرور زمان) از طرفی دیگر ال ای دی پرورش گیاه با تابش نور حرارت تولید نمیکند (تابش نور ال ای دی بر گیاه باعث افزایش دمای گیاه نخواهد شد) اما نور خورشید به واسطه پرتوهای نورانی که به گیاه می تاباند (و همچنین خاک) باعث تبخیر شدن آب و رطوبت داخل خاک می شود و در گلخانه هایی که میزان مصرف آب قابل ملاحظه هست، این موضوع می تواند تاثیر  فاحشی بر کاهش مصرف آب برای آبیاری گیاهان داشته باشد. علاوه بر آن استفاده از لامپ رشد و پرورش گیاه، نیاز گیاه به خورشید منتفی خواهد شد، به این معنا که حتی در کمد تاریک و با استفاده از ال ای دی رشد گیاه می توانید گیاهان خود را پرورش دهید و از آنها لذت ببرید.

 اما درایور ال ای دی با ایجاد منبع جریان ثابت و ولتاژ متغیر، جریان مورد نیاز ال ای دی را تامین شده و با توجه به ولتاژ دو سر ال ای دی (در مواردی که چندین ال ای دی با یکدیگر سری می شوند ولتای مجموع مورد نظر می باشد) ولتاژ مورد نیاز مجموعه تامین می شود. به همین دلیل درایور های ال ای دی به صورت رنج در بازار موجود می باشند. مثلا درایور 12 الی 18 در یک وات(در یک وات به این معنا می باشد که این درایور برای ال ای دی های یک واتی مناسب می باشند و جریان خروجی آنها با توجه به کیفیت و نوع درایور از 280 میلی آمپر الی 350 میلی آمپر خواهد بود) به این معنا می باشد که این درایور قادر به راه اندازی حداقل 12 ال ای دی و حداکثر 18 ال ای دی خواهد بود و ولتاژ تامین شده توسط درایور (منبع جریان همچنان ثابت می باشد) با توجه به تعداد ال ای دی ها تنظیم خواهد شد.

پاور ال ای دی ها در انواع مختلفی با نام های سی او بی COB ، ماژول های اس ام دی (در برخی موارد ماژول های اس ام دی برق مستقیم) ، ماژول های دی او بی DOB (در برخی از موارد ماژول های DOB برق مستقیم)، اس ام دی ال ای دی (Integrated LED) می باشند. در صنعت ساخت پاور ال ای دی ها و چیپ ست های پاور ال ای دی، تولید کنندگان قادر به تولید رنج وسیعی از رنگ ها می باشند.

 به عنوان مثال برای پاور ال ای دی های رنگی از ماوراء بنفش C  ، (UVC) که طول موجی در حدود 250 نانومتر دارند تا نور با طول موج 1300 نانومتر که در محدوده مادون قرمز قرار میگیرد را امکان تولید دارند. و همینطور برای ال ای دی پاورهای سفید رنج وسیعی از نظر آفتابی بودن و مهتابی بودن، قادر به تولید هستند . به عنوان مثال از 1800 کلوین (کلوین بیان کننده درجه حرارت رنگ ال ای دی هست که هر چه مقدار آن کمتر باشد ال ای دی زرد تر یه همان آفتابی تر می باشد) الی 35000 کلوین می باشند.

 با توجه به تفاسیر فوق، پاور ال ای دی ها تنها در موارد نور پردازی و روشنایی مورد استفاده قرار نمیگیرند. بلکه در مواردی چون ، پزشکی ، صنعت چاپ و لیتوگرافی، ساخت دستگاه های تست غیر مخرب NDT ، صنعت عکاسی و فتوگرافی، پخت رنگ و رزین و چسب (Curing) ، پرورش گیاهان (ال ای دی های فول اسپکتروم ، که ترکیبی از رنگ آبی و قرمز و مادون قرمز برای فتوسنتز گیاهان و گلدهی می باشند. لازم به ذکر است طول موج های مربوط به رنگ آبی و قرمز و مادون قرمز برای رشد گیاهان باید کاملا دقیق و در محدوده موثر باشند و ترکیب هر رنگ آبی و قرمزی نتیجه بخش نخواهد بود)، سیستم های امنیتی و دوربین های مدار بسته و بسیاری دیگر از موارد تحقیقاتی و آزمایشگاهی می باشند. در ادامه به تفسیر اختصاصی برای ال ای دی های رشد گیاهان (ال ای دی پرورش گیاهان) خواهیم پرداخت.

 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mm
تاریخ : شنبه 4 دی 1400
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: