​روان درمانی آنلاین راهی برای کمک به سلامت روحی

​روان درمانی آنلاین راهی برای کمک به سلامت روحی



رواندرمانی یا درمان روانشناختی یا صحبت درمانی راهی برای کمک به افرادی است که دچار انواع مختلفی از بیماری های روانی و اختلالات عاطفی هستند. رواندرمانی به حذف یا کنترل علائم مشکل زا کمک میکند تا فرد عملکرد بهتری داشته باشد و سلامتی و درمان را بالا ببرد. با کمک روان درمانگران افسردگی، اضطراب و وسواس را درمان کنید.

C:\Users\mahdi\Downloads\telemedicine_SH_1055436905.jpg

رواندرمانی آنلاین به حل مشکلاتی نظیر اختلال در کنار آمدن با زندگی روزمره، تاثیر آسیب روحی، بیماری جسمی یا فقدان (مثل مرگ عزیز) و اختلالات خاص روانی (مثل افسردگی و اضطراب) کمک میکند. رواندرمانی انواع مختلفی دارد و ممکن است تاثیر یک نوع روی یک مشکل خاص بهتر باشد. میتوان همراه با رواندرمانی از دارو یا دیگر روش های تراپی استفاده کرد.

چه زمانی از روانکاوی استفاده می‌کنیم؟

روانکاوی آنلاین نوعی گفتاردرمانی دقیق است که تلاش دارد افکار و عواطف ضمیر ناخودآگاه یا عمیق ذهن را به ضمیر خودآگاه بیاورد تا تجارب و عواطف سرکوب‌شده، که اغلب ریشه در کودکی دارد، به منصه‌ی ظهور برسد و بررسی شود. بیمار و روانکاو با همکاری یکدیگر تاثیر خاطرات سرکوب‌شده را روی تفکر، رفتار و روابط بزرگسالی فرد بررسی می‌کنند.

 

C:\Users\mahdi\Downloads\gf-xAMc-aVSd-hudn_chora-kobieta-z-laptopem-1920x1080-nocrop.jpeg

افراد دچار افسردگی، مشکلات عاطفی، ترومای عاطفی، الگوی رفتار عصبی، رفتار خودمخرب، اختلال شخصیت یا مشکلات مداوم در رابطه میتوانند از مزایای روانکاوی بهرهمند شوند. براساس یک تحقیق کوچک، ۷۷ درصد از بیماران بعد از قرار گرفتن تحت روانکاوی گزارش دادند که علائم، مشکلات درونفردی، کیفیت زندگی و سلامتشان بهبود یافته است. بعد از گذشت یک سال، ۸۰ درصد شرایط بهتری را تجربه کردند.

آیا روان‌درمانی تاثیر دارد؟

از تحقیقات چنین برمی آید که اکثر کسانی که رواندرمانی انجام میدهند از شر علائم خلاص میشوند و میتوانند عملکرد بهتری در زندگی داشته باشند. تقریبا ۷۵ درصد از کسانی که وارد جلسات رواندرمانی میشوند تاثیر مثبتی از خود نشان میدهند. ثابت شده که رواندرمانی منجر به بهبود رفتار و عواطف میشود و با بروز تغییرات مثبت در مغز و بدن همراه است. کم شدن روز های بیماری، ناتوانی کمتر، مشکلات پزشکی کمتر و رضایت کاری بیشتر از دیگر مزایای رواندرمانی است.

چه زمانی بهتر است به سراغ روان درمانی برویم؟

به دلیل تصورات غلط بسیاری که در مورد روان درمانی وجود دارد، ممکن است تمایلی به امتحان کردن این متد درمانی نداشته باشید. حتی اگر از واقعیت امر و وجود مشکل آگاه باشید، ممکن است برای شروع درمان احساس تردید و اضطراب کنید. احساس افسردگی، اضطراب یا عصبانیت خوشایند نیست. غلبه بر این احساسات ارزشش را دارد که یه روان درمانگر مراجعه کنید. وبسایت localpsychology یک مجموعه معتبر در زمینه ارائه خدمات مشاوره در زمینه های مختلف روانشناسی است که توانسته اعتماد بسیاری از مراجعین را بدست آورد.

برخی افراد نیز بعد از اینکه یک مدت طولانی احساس افسردگی، اضطراب یا عصبانیت داشته‌اند، سراغ روان درمانی می‌روند. برخی نیز برای درمان یک بیماری مزمن که سلامت عاطفی یا جسمی آنها را به خطر انداخته سراغ این درمان می‌روند.

 با این حال، مشکلات کوتاه‌مدت دیگری نیز وجود دارد که نیازمند درمان هستند:

  • طلاق

  • تنهایی

  • احساس درماندگی در محل کار جدید

  • یا غمِ از دست دادن یکی از عزیزان      

















|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mm
تاریخ : چهار شنبه 12 آبان 1400
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: