مشاوره: تعریف و انواع

مشاوره: تعریف و انواع

 


بیایید به 500 سال قبل نگاه کنیم ، زمانی که شما بلند می شدید و به مزارع شلغم می رفتید. والدین شما شلغم را پرورش می دهند و والدین والدین شما شلغم را پرورش می دهند. شما با دختر یا پسری از روستا ازدواج می کنید و آنها در حالی که شلغم را پرورش می دهید با شما زندگی می کنند. شما تا زمانی که بچه هایتان شلغم را پرورش می دهند شلغم پرورش می دهید و در 30 سالگی می میرید. زمان ساده تری بود و بسیار متفاوت از زمان حال است.

 

در دنیای امروز ، شما یک گزینه را پیش روی خود ندارید ، و خانه خود را ترک کرده و روزی در طول زندگی با هزاران نفر تماس خواهید گرفت. اما واقعیت این است که گاهی دنیای پیچیده و متصل به هم بسیار گیج کننده و قریب به اتفاق است. گاهی اوقات به کمک نیاز است.

 

مشاوره گپچه  به عنوان نوعی روانشناسی و درمان تعریف شده است که بر روی مسائل معمولی و عادی رشد متمرکز است و در مورد تجربیات انسانی صدق می کند. بسیاری تصور می کنند که روانشناسی ، درمان و مشاوره همه یکسان هستند و همه آنها با افراد دیوانه ارتباط دارند. این یکی از مفروضاتی است که امیدوارم آن را به چالش بکشم.

 

مشاوره بر مسائل عادی متمرکز است که با توسعه همراه است - موضوعاتی که در آن یک دست یا پای ساده می تواند مشکل را قبل از ایجاد مشکل حل کند. این شامل موارد زیر است اما محدود نمی شود:

 

مشاوره شغلی

مشاوره خانواده

مشاوره فردی

مشاوره سازمانی

مشاوره غم انگیز

 

هدف مشاوره

هدف مشاوره ارائه کمک به کسانی است که به آن نیاز دارند. این ضرب المثل را که "یک اونس پیشگیری مساوی یک پوند درمان است" پذیرفته است. مشاوره به دنبال کمک به افراد قبل از افزایش مشکل به سطح آسیب شناسی است.

 

مشاوره بسته به ماهیت مشکلی که به آن توجه دارد به روش های مختلفی انجام می شود. مشاوره فردی مشاوره ای است که بر نگرانی های فوری یا آینده فرد متمرکز است. مشاوره فردی ممکن است شامل مشاوره و برنامه ریزی شغلی ، غم و اندوه پس از مرگ یکی از عزیزان یا برخورد با مشکلات در شغل قبل از بزرگ شدن آنها باشد. مشاوره فردی یک بحث فردی بین مشاور و مراجعه کننده است که به دنبال درمان است. این دو یک اتحاد ، رابطه یا پیوند ایجاد می کنند که اعتماد و رشد شخصی را امکان پذیر می کند.

 

مشاوره گروهی ، مشاوره با افراد متعددی است که با نگرانی مشابهی روبرو هستند. نقطه قوت در مشاوره گروهی این است که اگر 3 ، 5 یا 10 نفر را با هم داشته باشید که همه با یک مساله یا مسائل مشابه روبرو هستند ، می توانند با هم کار کنند. به عنوان مثال ، مشاوره گروهی برای کسانی که در زمان طلاق هستند رایج است. افراد گروه به عنوان منبع بینش و پشتیبانی عمل می کنند در حالی که این ایده را تقویت می کنند که هر فرد تنها این مشکلات را تجربه نمی کند.

 

مشاوره خانواده مشاوره ای است که بر پویایی خانواده ، نگرانی های فوری و آینده نزدیک متمرکز است. مشاوره خانواده ، که اعضای یک خانواده را به صورت گروهی گرد هم می آورد ، شبیه مشاوره گروهی است. موضوعی که بر یک خانواده تأثیر می گذارد ، مانند بیماری ، مرگ یا افرادی که به راحتی با هم کنار نمی آیند ، همه ممکن است مستلزم مشاوره خانواده باشد.

 

 

 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mm
تاریخ : یک شنبه 28 شهريور 1400
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: