خرید هاست و دامنه

خرید هاست و دامنه

دامنه یا دامین اسمی است که کاربران را به وب‌سایت شما منتقل می‌کند. نام دامنه سایت شما، مثل عنوانی است که سردر یک فروشگاه می‌بینید. پس انتخاب یک دامنه خوب، امری مهم و حتی دشوار است. بنابراین، توصیه می‌کنم قبل از انتخاب نام و ثبت دامنه وب‌سایتتان، به نکاتی که در این مقاله به آنها می‌پردازم توجه کنید:

نوشتن نام دامنه باید آسان باشد

یافتن نامی که تایپ آن، به خصوص در زبان انگلیسی (یا فینگیلیش) راحت باشد، امری ضروری است. تا جایی که امکان دارد از انتخاب واژه هایی که می توان آن ها را به چند شکل تایپ کرد پرهیز کنید.

همچنین، سعی کنید نام دامنه ای که انتخاب می کنید به حرف”هـ” ختم نشود، زیرا تایپ کردن آن به صورت انگلیسی کاربران را دچار مشکل می کند. کاربر نمی داند آیا باید در انتهای نام دامنه شما از حرف h استفاده کند یا نه!

دامنه سایت باید کوتاه باشد

اگر نام دامنه شما طولانی و پیچیده باشد، مطمئناً کاربران در هنگام وارد کردن آن در مرورگر خود با مشکل مواجه می شوند. تا جایی که امکان دارد دامنه خود را کوتاه کنید. دامنه های کوتاه نه تنها به راحتی قابل نوشتن هستند، بلکه به خوبی در یاد کاربران می مانند.

 در نام دامنه سایت از کلمات کلیدی استفاده کنید

سعی کنید از کلمات کلیدی مرتبط با زمینه فعالیت خود در نام دامنه‌تان، استفاده کنید. انتخاب چنین نام دامنه‌ای چند مزیت دارد:

  • از نظر سئو و رتبه بندی، به نفع وب سایت شماست.
  • برای کاربران مفهوم و قابل درک است.
  • به برند سازی تجارت شما کمک می کند.

سعی کنید از کلمات کلیدی استفاده کنید که کاربران در موتورهای جستجوگر به دنبالشان هستند. برای مثال، اگر در صنعت شیشه و بلوریجات فعالیت دارید، نام دامنه ای مانند iranglass.com یا glass.ir می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

در ضمن اگر کلمه کلیدی شما در ابتدای نام دامنه‌تان بیاید تاثیر آن بیشتر از وقتی خواهد بود که کلمه کلیدی موردنظرتان در ابتدای دامنه نباشد.

 هدف گیری جغرافیایی

اگر خدمات و امکاناتی که ارائه می دهید مختص به یک شهر یا ناحیه است می توانید از نام آن شهر در دامنه خود استفاده کنید. مانند tehranglass.com.

 در دامنه سایت از اعداد و خط تیره استفاده نکنید

تا حد امکان از اعداد در نام دامنه خود استفاده نکنید. زیرا هنگامی که کاربران نام وب سایت شما را می شنوند نمی دانند که شما در نام دامنه از عدد استفاده کرده اید (5) یا اینکه آن را به صورت حروف (five یا Panj) نوشته اید. همچنین، استفاده از خط تیره نیز مشکلات مشابهی را به همراه خواهد داشت. استفاده از خط تیره در دامنه می تواند شما را به عنوان اسپم به موتور جستجوگر بشناساند. تا جای امکان، تنها از یک خط تیره در دامنه خود استفاده کنید.

 

منظور از هاست یا هاستینگ چیست؟

در واقع هاست یک کامپیوتر همیشه روشن در یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات میزبانی یا در اصطلاح هاستینگ است که ما اطلاعات سایت‌مان را مانند ذخیره اطلاعات روی لپ‌تاپ شخصی، در آن قرار می‌دهیم. این کامپیوتر بصورت 24 ساعته روشن است و از طریق اینترنت می‌توان به آن دسترسی داشت.

 

نوشته دیگر :   چطور یادگیری هوش مصنوعی را آغاز کنیم؟

 

این مکان یا حافظه‌ آنلاین دارای یک آدرس است که ما با اتصال دامنه به آن آدرس، امکان فراخوانی اطلاعات هاست در وب‌سایت را فراهم می‌کنیم و مشتریان به اطلاعات وب‌سایت دسترسی پیدا می‌کنند. خدمات میزبانی به دو صورت اشتراکی و اختصاصی ارائه می‌شوند.

هاست اشتراکی

هاست اشتراکی مانند استفاده از یک کامپیوتر مشترک در خانه است با این تفاوت که تمام اعضا می‌توانند بصورت همزمان از سیستم استفاده کنند. هیچ کدام از کاربران به اطلاعات کاربر دیگر دسترسی ندارد و حتی متوجه کارکردن همزمان بر روی یک سیستم نمی‌شوند بنابراین خیال‌تان از بابت امنیت و غیر قابل دسترس بودن اطلاعات سایت‌تان در هاست اشتراکی راحت باشد.

خرید هاست و دامنه

هاست اختصاصی

هاست اختصاصی در اصل یک شیوه و عبارت تبلیغاتی است. در هاست اختصاصی هم، منابع مانند هاست اشتراکی بین چند کاربر تقسیم می‌شود و تنها تفاوت آن در تعداد کاربرانی است که در منابع یک هاست باهم شریک می‌شوند. در هاست اشتراکی تعداد کاربران بیشتر است اما در هاست اختصاصی این تعداد بسیار کمتر است.

هاست اشتراکی یا اختصاصی، کدام بهتر است؟

انتخاب بین هاست اشتراکی و اختصاصی به شرایط کسب‌ و‌ کار آنلاین بستگی دارد. هر کدام از این سرویس‌های میزبانی برای شرایط مختص به خودشان طراحی شده‌اند و نمیتوان گفت کدامیک بر دیگری برتری دارد. اگر هاست اشتراکی نیاز شما را برطرف می‌کند ولی باز هم بخواهید از هاست اختصاصی استفاده کنید؛ این کار نه تنها منفعتی برای شما ندارد بلکه علاوه‌بر تلف کردن وقت و نیروی کار، هزینه زیادی را به کسب و کارتان تحمیل کرده‌اید. خب، با این تفاسیر از کجا باید بدانید کدام یک از این دو سرویس برای شما مناسب است؟

اگر یکی از شرایط زیر را دارید؛ هاست اشتراکی بهترین انتخاب برای شماست:

  • کسب و کار شما نوپا، کوچک و یا متوسط است.
  • بازدید سایت شما کمتر از 1000 بازدید در ماه است.
  • محتوای سایت شما بصورت مرتب بروزرسانی می‌شود.
  • هیچ اطلاعاتی در زمینه پیکربندی سرور، نصب و ارتقای نرم افزار، تعمیر و نگهداری فنی هاست ندارید.

اما چرا هاست اشتراکی بهترین انتخاب برای شرایط بالاست؟

هاست اشتراکی برای راه‌ اندازی وب‌ سایت جدید، انتخاب بسیار خوبی است زیرا نسبت به هاست اختصاصی ارزان تراست و بسرعت می‌توانید کار با آن را شروع کنید.

استفاده از هاست اشتراکی درست مانند زندگی در یک خوابگاه دانشجویی است. هزینه هایی مثل نظافت، آب، برق و تعمیر لوازم بین تمام افراد تقسیم می‌شود و موجب صرفه‌جویی در هزینه تمام افراد می‌شود. در این خوابگاه هیچ یک از افراد به حریم و فضای خصوصی دیگری دسترسی ندارند و بطری آب را هم سر نمی کشند!

اگر یکی از شرایط زیر را دارید، هاست اختصاصی می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد:

  • کسب و کار شما، در حال رشد سریع و پیشرفت چشمگیری است.
  • در سایت شما حجم فیلم و عکس‌ها بسیار زیاد است.
  • در وب‌سایت شما معاملات بسیار حساس صورت می‌گیرد که نیاز به ویژگی‌های امنیتی بسیار پیشرفته دارد.

درست است که هاست اختصاصی هزینه سنگینی دارد، اما برای کسانی که به منابع زیاد و از همه مهم‌تر امنیت فوق‌العاده نیاز دارند، انتخاب ارزشمندی است.

 

 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mm
تاریخ : شنبه 23 مرداد 1400
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: