تجهیزات پزشکی دست دوم

در این مقاله قصد داریم شما مخاطبان محترم را با تجهیزات پزشکی دست دوم آشنا کنیم.

یکی از بخش های مهم در تجهیزات پزشکی دست دوم این است که باید حتما نکات مربوط به آن را رعایت کنیم، چرا که در انتخاب این گونه تجهیزات باید دقت بالایی صرف شود تا با مشکلات خاصی مواجه نشویم. به طور کلی گفته می شود در زمان خرید تجهیزات پزشکی کار کرده، شما مسئولیت بزرگی را برعهده گرفته اید که هم بتوانید تجهیزات مناسبی را انتخاب نمایید و هم از طریق این تجهیزات بتوانید مدیریت دقیقی را برای بیماران و نجات جان آن ها ایفا کنید. بنابراین تجهیزات پزشکی از اهمیت بالایی در سلامت بیماران برخوردار هستند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این موضوع پیشنهاد می کنیم حتما مقاله ما را دنبال کنید.

شاید این سوال در ذهن شما مخاطبان وجود داشته باشد که در زمان خرید تجهیزات پزشکی کارکرده باید چه عواملی را در نظر بگیریم که به مشکل برنخوریم؟

در پاسخ به سوال مطرح شده گفته می شود که اول از همه باید با دقت زیادی تجهیزات خود را انتخاب کنید، سپس اطلاعات کافی نسبت به تجهیزات داشته باشید. این اطلاعات مربوط به نوع وسیله، مشخصات تجهیزات، سالم بودن یا نبودن دستگاه های پزشکی و ...  می شود.

تجهیزات پزشکی شامل تمامی عوامل مربوط به عناصر پزشکی می شود که دربرگیرنده تجهیزات آزمایشگاهی، بیمارستانی، دندان پزشکی و... می باشد. در ادامه نکاتی را برای شما مخاطبان در نظر گرفته ایم که بتوانید تجهیزات پزشکی مدنظرتان را انتخاب کنید. این نکات شامل موارد زیر می شود:

                   ·مناسب بودن ابزارها برای احتیاجات شما:

در زمان خرید تجهیزات پزشکی حتما به این موضوع توجه کنید که آیا این تجهیزات توانایی برطرف کردن نیازهای شما را دارند یا خیر! بطور کلی با در نظر داشتن معایب و مزایای تجهیزات به راحتی می توانید آن ها را انتخاب کنید و در نیازهایتان استفاده نمایید.

 

                   ·متناسب بودن تجهیزات نسبت به محیط:

محیطی که قرار است تجهیزات در آن مورد استفاده قرار گیرد را مد نظر داشته باشیدهمچنین تا حد امکان سعی کنید تجهیزاتی را انتخاب نمایید که با شرایط محیطی سازگار باشندبرای این موضوع لازم است سایز و اندازه تجهیزات پزشکی را بر اساس فضای محیط در نظر داشته باشید که در انتخاب خودتان با مشکل مواجه نشوید و همین طور محیط متناسبی را نسبت به تجهیزات تعیین کنیدنکته مهمی را که باید درباره این موضوع در نظر بگیرید این است که اگر دستگاهی را با ابعاد بزرگی انتخاب کرده اید باید حتما فضای محیط را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید که آیا دستگاه با آن محیط هماهنگ است یا این که برخلاف آن می باشد.

                   ·کیفیت تجهیزات پزشکی:

با توجه به تمامی تعاریف گفته شده لازم است که این موضوع را مدنظر داشته باشید که اگر قرار است تجهیزات پزشکی دسته دوم یا همان کارکرده را خریداری کنید، باید از این قضیه آگاه باشید که آیا دستگاه ها به درستی کار می کنند یا خیر؟ همچنین به ظاهر آن دقت کنید که هیچ گونه عیب و ایرادی نداشته باشند و از لحاظ نگهداری آن کاملا اطمینان داشته باشید.

 

                   ·ایمن بودن تجهیزات پزشکی:

پیش از آن که از دستگاه های پزشکی استفاده کنید، باید حتما به این موضوع توجه داشته باشید که تجهیزات از نظر اتصالات مشکلی نداشته باشند؛ به این منظور که سیم و کابل های به کار رفته شده در آن کاملا سالم و بدون هیچ گونه خوردگی در آن ایجاد شده باشددر آخر از این موضوع مطلع شوید که از نظر متصل شدن به پریز برق و سیم های مربوطه، از تمامی عیب و ایرادها بی بهره باشند.

 

                   ·طول عمر تجهیزات پزشکی دسته دوم:

در زمان تهیه کردن تجهیزات باید حتما این مساله را در نظر داشته باشید، چرا که بیشتر تجهیزات پزشکی قدیمی هستند و ممکن است طول عمر آن چنانی نداشته باشند؛ اما باید حتما نوعی از دستگاه را انتخاب کنید که تمامی عوامل مدنظرتان را در برگرفته باشداز همه مهم تر باید حتما به این موضوع توجه کنید که اگر دستگاه از خروجی داده برخوردار است، مطمئن شوید که ارتباط بین کاربر و خروجی در قالب هایی قرار گرفته باشد که توسط تکنولوژی های امروزه در حال پشتیبانی باشنددر دستگاه های قدیمی ممکن است ارتباط بین کاربر و خروجی غیرقابل پشتیبانی باشد و همچنین از نظر هزینه قیمت بالایی را نسبت به خود اختصاص دهد.

 

                   ·قیمت ها را بسنجید:

در زمان تهیه تجهیزات پزشکی ممکن است از نظر هزینه نسبت به دستگاه های دیگر از قیمت یکسانی برخوردار باشند، در چنین شرایطی باید قیمت ها را نسبت به یکدیگر بررسی کنید و با توجه به قیمتی که دارند دستگاهی را انتخاب نمایید که احتیاجات شما را برطرف  کندالبته نوعی دیگر هزینه هم وجود دارد که مربوط به هزینه حمل و نقل دستگاه ها می شودزمانی که شما دستگاه بزرگی را انتخاب می کنید، مسلما باید هزینه حمل و نقل آن را هم جداگانه پرداخت کنید.

 

                   ·به کارگیری دستگاه پزشکی:

در زمان استفاده از دستگاه پزشکی سعی کنید از افرادی استفاده کنید که کار کردن با آن دستگاه را بلد هستند و نسبت به آن از اطلاعات کافی برخوردار می باشنداز اشخاصی که صاحب دستگاه شناخته اند بخواهید اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار دهند، اگر نتوانستید اطلاعات لازمه را کسب کنید بهتر است به اشخاص دیگری مراجعه کنید تا با توجه به تجربیات که دارند اطلاعات مربوطه را در اختیارتان قرار دهند.

 

                   ·آماده سازی تجهیزات پزشکی دسته دوم در محل های جدید:

پس از آن که دستگاه را تهیه کردید و آن را در محل جدید قرار دادید، باید به این مساله توجه کنید که آیا کابل های قرار گرفته در آن محل به دور از عوامل مخرب قرار گرفته اند؟ یا این که از تهدیدات در جهت آسیب دیدگی به دور هستند یا خیر؟زمانی که درباره این موضوع مطمئن شدید نوبت به آن می رسد که دستگاه را ضدعفونی کنیدضدعفونی کردن دستگاه ها باعث از بین بردن میکروب ها می شوداگر از دستگاه های کارکرده استفاده می کنید توصیه می شود که حتما شخص انجام دهنده از دستکش، ماسک و لباس مناسبی استفاده کندمعمولا دستگاه های کارکرده از قبل برای افرادی به کار رفته است که از بیماری های واگیر برخوردار بوده اند؛ به همین دلیل باید نکات بهداشتی را کاملاً رعایت کنید.

 

شیوه خرید و فروش تجهیزات پزشکی دست دوم

افراد بیمار زیادی وجود دارند که برای تهیه تجهیزات پزشکی آن قدر توانایی ندارند که بخواهند هزینه زیادی کنندبه همین دلیل در ادامه برای شما مخاطبان راهکارهای زیادی ارائه می دهیم که بتوانید تجهیزات پزشکی دست دوم را خریداری کنیددستگاه های پزشکی کارکرده معمولا برای افرادی صورت می گیرد که توانایی پرداخت هزینه های زیادی را ندارند؛ به همین دلیل به این گونه دستگاه ها روی می آورند.

علاوه بر این موضوع اشخاص زیادی هستند که از این راه درآمد زایی می کنند، می توانند تجهیزات را به افرادی که احتیاج دارند بفروشنددر ادامه قرار است برای شما مخاطبان محترم چند نکته مهم درباره ی خرید و فروش تجهیزات پزشکی شرح دهیم:

                   ·توسط فروشندگان آنلاین، دنبال تجهیزات پزشکی بگردید

در رابطه با فروش تجهیزات پزشکی سایت های متنوعی وجود دارد که می توانید با مراجعه به سایت ها تجهیزات پزشکی دست دوم مد نظرتان را خریداری کنیدبرای مثال این سایت ها شاملebay.com، craigslist.com،medibid.com و... می شوددر ادامه گفته می شود زمانی که قصد دارید به صورت آنلاین تجهیزات را خریداری کنید باید به دنبال تجهیزاتی بگردید که احتیاجات شما را برطرف  کند؛ به عنوان مثال این تجهیزات دربرگیرنده:مانیتور، دستگاه الکتروشوک قلب و تجهیزات پزشکی می شود.

                   ·فروش های باطل شده تجهیزات پزشکی را چک کنید

در بعضی مواقع ممکن است ارائه دهندگان تجهیزات پزشکی نسبت به تجهیزات قدیمی یا تجهیزات کارکرده در زمان فروش با فروش های فسخ شده مواجه شده باشنددر این صورت شما می توانید در سایت ها جست و جو کنید، یا این که از طریق آگهی مجلات و روزنامه ها آن ها را پیدا کنید و تجهیزات مدنظرتان را با قیمت های متناسبی خریداری کنید.

 

                   ·تجهیزات پزشکی کار کرده را در لوازم پزشکی ها جست و جو کنید

در بعضی شرایط ممکن است مراکز پزشکی زیادی در اطراف محله سکونت تان وجود داشته باشداگر زمانی این مرکزها به هر دلیلی قصد جابه جایی داشته باشند می توانید به آن مرکز مراجعه کنید شاید توانستید تجهیزاتی را که لازم دارید در آن جا با قیمت مناسبی تهیه کنیدخوب است که این موضوع را در نظر داشته باشید که اغلب مراکزی که دارای تجهیزات پزشکی دست دوم می باشند؛ آن تجهیزات را برای فروش به صورت آنلاین تبلیغ می کننددر این صورت با مراجعه به سایت های مربوطه می توانید تجهیزات مدنظرتان را خریداری کنید.

 

                   ·با ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی که تجهیزات قدیمی خود را می فروشند صحبت کنید

در این شرایط شما می توانید به یکی از بخش های مربوط به خدمات بهداشتی یا حتی پزشک خانواده مراجعه کنید و از آن ها بپرسید که آیا قصد فروش تجهیزات پزشکی قدیمی خود را دارند یا خیردر چنین شرایطی ممکن است حتی شما را به ارائه دهندگان دیگری  که قصد فروش تجهیزات پزشکی را دارند معرفی کننددر چنین شرایطی سعی کنید با ارائه دهندگان با قاطعیت کامل صحبت کنید تا بتوانید تجهیزات لازمه خود را تهیه کنید.

 

                   ·قبل از خرید مطمئن شوید که تجهیزات در شرایط مناسبی هستند

پیش از آنکه قصد داشتید تجهیزات مد نظرتان را خریداری کنید باید ابتدا به این موضوع توجه کنید که آیا تجهیزات دچار آسیب دیدگی شده اند یا خیر؟ حتما سعی کنید تمامی تجهیزات را با دقت از نزدیک ببیند.فروشندگان باید تمامی مشخصات تجهیزات را برای شما خریداران شرح دهد حتی اگر وسیله با مشکل مواجه بود فروشنده موظف است آن مشکل را بازگو کنداما متاسفانه عده ای از فروشندگان وجود دارند که مشکلات مربوط به تجهیزات را بازگو نمی کنند و فقط قصد دارند که سریع تر تجهیزات را به فروش برساننددر بعضی مواقع ممکن است از طریق آگهی های مربوطه بخواهید وسیله ای را تهیه کنید در چنین مواقعی لازم است ابتدا با شماره تلفن هایی که ارائه شده است تماس بگیرید و درباره ی تجهیزات مد نظرتان سوال بپرسید و مطمئن شوید که آیا این همان تجهیزاتی است که در نظر دارید یا نه.

 

نتیجه گیری

با توجه به مطالب گفته شده می توانیم نتیجه بگیریم که تجهیزات پزشکی دست دوم نقش مهمی را برای افرادی که توانایی هزینه برای پرداخت تجهیزات ندارند را ایفا می کندحتما باید نکات گفته شده را رعایت کنید تا بتوانید تجهیزات مناسبی را بر اساس احتیاجاتی که دارید تهیه نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mm
تاریخ : یک شنبه 14 دی 1399
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: