آزمون YOS آزمون یوس چیست ؟

آزمون YOS آزمون یوس چیست ؟

آزمون YOSمخفف عبارت Yabancı uyruklu öğrenci sınavı می باشد در واقع آزمون دانشجویان خارجی می باشد که در نظر دارند در ترکیه در مقاطع کارشناسی در رشته های مختلف و یا در رشته های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و … مشغول به تحصیل شوند.

این آزمون همه ساله از سمت دانشگاه های ترکیه برگزار می شود. برای ورود به دانشگاه های ترکیه نمرات بالای این آزمون از شرایط ضروری می باشد. البته آزمون یوس به زبان ترکی برگزار می شود و برای افرادی که درصدد تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های انگلیسی زبان هستند پیشنهاد می شود که از آزمون SAT برای ورود به دانشگاه های ترکیه استفاده کنند.

ثبت نام آزمون یوس (yos)

قبل از هر اقدامی برای ثبت نام آزمون یوس باید اسکن مدارک ذکر شده در بالا را در سیستم خود داشته باشیدهمچنین دانشگاه هایی که در نظر دارید تا در آزمون آنها شرکت کنید را مشخص نماییدسپس مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

·وارد سایت دانشگاه مورد نظر خود شوید

·فرم های مربوط به ثبت نام آزمون YOS را پر کنید

·اسکن صفحه اول پاسپورت خود را آپلود کنید.

·فرم را ارسال کنید

·ایمیل تایید را دریافت کنید

·بعد از تایید ایمیل و دادن شماره حساب کاربری شما در همان دانشگاه فعال خواهد شد.

·نام کاربری و رمز خود را مشخص کنید

·بعد از این مرحله دوباره یک ایمیل تایید دیگر دریافت خواهید کرد و بعد از تایید آن روند ثبت نام آزمون یوس شما آغاز خواهد شد.

·وارد قسمت Aday Sistemi دانشگاه مورد نظر خود خواهید شد

·تمام مدارک و اطلاعات مورد درخواست دانشگاه را باید وارد نمایید.

·در نهایت هزینه آزمون یوس باید پرداخت گردد.

برگزاری آزمون YOS

این آزمون تا سال ۲۰۱۰ به صورت یکپارچه توسط سازمان سنجش ترکیه ( OSYM برگزار می شدولیکن از سال ۲۰۱۱ و بر اساس تصویب نظام آموزشی ترکیه از سال ۲۰۱۱ هر دانشگاهی می تواند به صورت مجزا و کاملا مستقل آزمون یوس را برگزار کندپس زمان آزمون یوس هر دانشگاه با یکدیگر متفاوت می باشدروال کار به این صورت است که دانشگاه ها تاریخ دقیق این آزمون را در وب سایت خود اطلاع رسانی می کنندهمچنین در وب سایت رسمی هر دانشگاهی می توانید هزینه ی ثبت نام آزمون yos را نیز مشاهده نماییداعتبار این آزمون به مدت ۲ سال می باشد.

برگزاری آزمون یوس در ایران توسط موسسه الو اپلای

امسال در تاریخ 14 شهریور برای اولین بار آزمون یوس در ایران توسط موسسه الو اپلای با همکاری موسسه IOIS ترکیه برگزار گردیدنتایج این آزمون در بیش از 40 دانشگاه قابل پذیرش می باشد و دانشجویان به جای این که لازم باشد به صورت مجزا در آزمون یوس هر یک از این دانشگاه ها شرکت کنند می توانند با شرکت در این آزمون نتایج آن را برای دانشگاه های واقع در لیست ارسال کنندبرگزاری آزمون یوس در ایران این امکان را برای متقاضیان فراهم می کند تا با صرف هزینه های بسیار پایین بتوانند در این آزمون شرکت کنند و دیگر نیازی به سفر به ترکیه نخواهند داشت.

 

هزینه ثبت نام آزمون YÖS ترکیه

متقاضیان در داخل کشور می توانند به بانک های ذکر شده در سایت مراجعه نمایند و هزینه را پرداخت نمایندلازم به ذکر است نوشتن نام و نام خانوادگی داوطلب الزامی می باشد.

اما متقاضیانی که خارج از ترکیه هستند برای ثبت نام در آزمون YOS ترکیه می توانند به شعبات بانک زراعت ترکیه در خارج از کشور مراجعه نمایند و به شماره حساب YÖS-6028011-5008, T.C. Ziraat Bankası شعبه Güvenevler آنکارا ، مبلغ ۵۰ دلار آمریکا واریز کنندالبته مبلغ کوچکی را هم بانک به عنوان کارمزد دریافت خواهد کردالبته لازم است بدانید شما می بایستی به صورت مستقیم در بانک زراعت هزینه ثبت نام را واریز کنید و حواله از سایر بانک ها به بانک زراعت قابل پذیرش نیستحتما قبل از خارج شدن از بانک مشخصات را چک کنید که اشتباهی صورت نگرفته باشدارسال چک و یا پول نقد از طریق پست مورد قبول نیست.

منابع آزمون یوس

واقعیت این است که هیچ منبع مشخصی برای آزمون یوس وجود ندارد که فرد بتواند با مطالعه آن به سطح مشخصی در این آزمون برسدیعنی در واقع می توان گفت این آزمون هیچ شباهتی به آزمون هایی که در طول تحصیل خود داشته اید ندارد.شاید بتوان گفت مهمترین بخش آن مربوط به سوالات هوش می باشد.

بخش ریاضی و هندسه شما، اطلاعات و دانش شما را در خصوص ریاضیات دوران دبیرستان را مورد سنجش و ارزیابی قرار می دهددر این آزمون، مهارت های یادگیری اولیه به زبان های انگلیسی و ترکی آورده می شودقدرت تفکر انتزاعی و هوش مهمترین قسمتی است که بر آن تاکید می شودالبته لازم به ذکر است به دلیل این که هر دانشگاه به صورت مستقل اقدام به برگزاری آزمون می کند ممکن است در زمینه هایی به مانند فیزیک، شیمی، تاریخ و جغرافیا نیز سوالاتی را ارایه نماید.

 

سوالات آزمون YOS – دانلود سوالات آزمون یوس

تقسیم بندی سوالات در هر کدام از دانشگاه ها ممکن است با یکدیگر متفاوت باشندولی در حالت میانگین آزمون یوس شامل ۹۰ الی ۱۰۰ سوال می باشد که از این ۸۰ سوال ۴۰ الی ۴۵ تا از این سوالات را سوال هوش و ۴۰ الی ۴۵ سوال را سوالات ریاضی و ۱۰ سوال باقی مانده را سوالات هندسه تشکیل می دهدالبته شما به راحتی می توانید نسبت به دانلود سوالات آزمون یوس در اینترنت اقدام کنید.

در بخش دوم آزمون که برای سنجش زبان ترکی متقاضی مورد استفاده قرار می گیرد نتایج آن به صورت نمره های A,B ,Cمشخص می شوداین قسمت از آزمون زمانی اهمیت پیدا می کند که متقاضی تحصیل در ترکیه بخواهد تحصیلات خود را به زبان ترکی در دانشگاه ادامه بدهد و همچنین در آزمون تومر شرکت نکرده باشد.

سوالات بخش دوم معمولا به دو زبان ترکی و انگلیسی ارایه می شوددر آزمون یوس سوالات مربوط به بخش ریاضی و هندسه مهم تر است زیرا در صورتی که یک فرد در بخش دوم نمره لازم را نیاورد می تواند در دوره ۶ ماهه زبان دانشگاه استفاده نمایدالبته همه دانشگاه ها این شرایط را ندارند به خصوص دانشگاه هایی که مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشند شرایط رقابتی بسیار سختی را دارند به همین دلیل به شما پیشنهاد می شود که تلاش خود را برای به دست آوردن نمرات بالاتر از ۹۶ بیشتر کنید.

 

 

 

 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mm
تاریخ : جمعه 16 آبان 1399
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: