آموزش تعمیرات لوازم خانگی

 

یادگیری و آموزش تعمیرات لوازم خانگی می تواند بسیار برای کسانی که به این کار علاقه دارند یا در منزل قصد صرفه جویی در هزینه تعمیرات دارند، بسیار حائز اهمیت می باشد، آموزش تعمیرات لوازم خانگی باید توسط افراد متخصص در این زمینه صورت بگیرد.
لوازم خانگی، دستگاه های برقی هستند که در عملکردهای خانگی مانند پخت و پز  و نگه داشتن غذا کمک می کنند، ما در این مقاله به طور مختصر به آموزش اینموارد می پردازیم.

تعمیرات لوازم خانگی

 

بازبینی تاریخچه و علت پیدایش لوازم خانگی

لوازم خانگی در بسیاری از قرنها وجود داشته است  لوازم خانگی برقی یا گازسوز یک نوآوری منحصر به فرد آمریکایی است که در قرن بیستم پدیدار شد.
فکر به توسعه این نوع وسایل با ناپدید شدن کارگران خانگی تمام وقت که نیاز به آموزش داشتند و همچنین تمایل به کاهش فعالیت های زمان بر ایجاد شد، اوایل دهه ۱۹۰۰، وسایل برقی و گازی شامل ماشین لباسشویی، آبگرمکن، یخچال، کتری و چرخ خیاطی بودند، اختراع آهن لباس برقی کوچک ارل ریچاردسون در سال ۱۹۰۳ باعث افزایش اولیه اولیه صنعت لوازم خانگی شد.


لوازم خانگی برقی

 

آموزش طریقه برطرف کردن خطا های لوازم خانگی

هر یک از کدهای خطا های لوازم خانگی به شما کمک می کنند تا بدانید که کدام قطعه از وسیله تان دچار مشکل شده است، شما می توانید به وسیله شناسایی این ارورها به همراه مطالعه دفترچه راهنما به حل مشکل وسیله برقی و خانگی خود بپردازید.

 

آموزش و معرفی انواع قطعات الکترونیکی

شناخت قطعات الکترونیکی گزینه مناسبی برای کسانی است که به این نوع از کارها علاقه دارند و می توانند آن را آموزش ببینند، این افراد نیاز دارند در گام نخست شناخت درستی از وسایل الکترونیکی، نوع قطعات و کاربرد آن پیدا کنند.

 

آموزش طریقه نقشه خوانی schematic diagram برد الکترونیک

نقشه schematic diagram برای آموزش و طراحی، ساخت و مدارهای عیب یابی استاین آموزش باید شما را به یک خواننده شماتیک کاملاً با سواد تبدیل کند:



نقشه schematic diagram

 

 

آموزش طریقه عیب یابی در منبع تغذیه خطی لوازم خانگی

منبع تغذیه ولتاژ AC ورودی منبع تغذیه توسط یکسوساز، یکسو شده و پس از عبور از فیلتر و صاف شدن، ولتاژ DC اولیه را ایجاد می کنداین ولتاژ در حدود ۳۰۰ولت DC استبا عمل قطع و وصل ترانزیستور سوئیچ، ولتاژ DC اولیه به پالس های مربعی تبدیل می شودسپس این پالس ها به سیم پیچ اولیه ترانسفورمر اعمال می شود.

 

آموزش طریقه نقشه خوانی Wiring Diagram لوازم خانگی

آموزش نقشه خوانی wiring diagram یا نمودار سیم کشی، ترسیم مدار الکتریکی از آنچه در آن کار می کنید استهنگام کار روی وسایل ، هنگام بروز 

مشکل الکتریکی در دستگاهی که مشغول کار هستید، لازم است این نمودارها را بخوانید.

 

 

آموزش طریقه عیب یابی و تعمیر مدار فرمان برد یخچال ها

تعمیر انواع مختلف یخچال، احتیاج به داشتن آموزش اساسی، تجربه و شناخت تخصصی از این وسیله می باشد، برخی از عیب های مهم ک باید برای تعمیر مدار فرمان برد یخچال ها دانست به این شرح استخاموش نشدن دستگاه، اتومات نکردن و …


یک متخصص تعمیر لوازم خانگی با ابزارهای کار

 

آموزش طریقه عیب یابی و تعمیر قسمت های مکانیکی یخچال و برطرف نمودن آنها

تعمیر اجزای مکانیکی یخچال مانند کمپرسور نیاز به به دارا بودن تجربه و تخصص است و باید این کار را به تعمیرکاران سپرد، برای انجام این کار در خانه ابتدا باید مسیر گاز را در این وسیله بررسی کرد و سپس به تخلیه و جوشکاری آن پرداخت.

 

 

آموزش طریقه عیب یابی و تعمیر مدار فرمان برد ماشین های لباسشویی وخشک کن

کنترل نمودن و فرماندهی، مهمترین کار مدار برد این نوع ماشین هاست، این مدار منجر به انتخاب نوع کار، زمان استارت و زمان پایان و از این قبیل کارها می شود، در زمان خراب شدن این مدار فرمان برد باید بخش اصلی فیوز ها تعبیه شده در مدار را چک نمود.

 

آموزش طریقه عیب یابی و تعمیر مدار فرمان برد ماشین های ظرفشوئی

جهت تعمیر مدار برد این نوع دستگاه ، ابتدا باید میزان خرابی وارد شده به برد بررسی گردد سپس نوع خطا مشخص گردد و به تعمیر آن پرداخت.

 

 

آموزش طریقه عیب یابی و تعمیر مدار فرمان برد تلویزیون

زمانی که مدار فرمان برد تلویزیون دچار ایراد شود، دستگاه به هیچ وجه روشن نمی شود و باید پاور آی سی، پاور فت، دیو های اصلی و خازن ها چک و تعمیر شود.

 

آموزش طریقه عیب یابی و تعمیر بردهای اینورتری جدید

اینورترهای جدید، نوع تازه ای تکنولوژی موتوری لوازم خانگی می باشد، که ویژگی های بسیار مناسبی دارد و می تواند باعث کاهش نصف هزینه های برق شود، این برد ها در صورت خرابی، باید ابتدا توسط متخصصان بررسی شود که قابلیت تعمیر دارد یا خیر، قیمت این نوع برد ها بالا می باشد.

 

آموزش طریقه عیب یابی و تعمیر برد غذاسازها

اگر غذاساز روشن نمی شود و حرکتی از خودش نشان نمی دهد، باید برد غذاساز تعمیر گردد، برای اینکار باید سیم خروجی و سپس برد و فیوزهای مربوط به آن را چک نماییم، سپس به وسیله چک کلی، باید وضعیت اتصال را سوییچ چک بررسی و در صورت ایراد آن را تعمیر کرد.

 

کدهای خطا های لوازم خانگی کمک می کنند تا بدانید کدام قطعه از وسیله تان دچار مشکل شده است

 

 

آموزش طریقه عیب یابی و تعمیر برد مخلوط کن ها

ایجاد ایراد های جزئی در بخش برد این دستگاه ها موجب هزینه بالا و تعمیر پر دردسر می شود، این نوع معایب در برد می تواند شرایط سختی را بر موتور تحمیل کند.

 

 آموزش طریقه عیب یابی و تعمیر برد آبمیوه گیریها

ایجاد عیب در بخش برد این نوع دستگاه موجب آسیب دیدن سیستم موتوری و حتی سیستم خنک کننده دستگاه یا سیستم فرمان چرخش و خرد کردن این دستگاه می شود.

 

آموزش طریقه عیب یابی و تعمیر برد ماکروفر ها و ماکروویوها

زمانی که برد دستگاه مایکروویو منزل شما خراب شود، دلیل اصلی آن ایراد مگنترون دستگاه برد است، برای تعمیر و عیب یابی آن باید، ولت متر کمک گرفت تا ایراد آن بررسی شود.

 

آموزش طریقه تعمیر چرخ گوشت های خانگی و صنعتی

بیشترین ایراداتی که به این نوع از دستگاه ها وارد می شود، از کار افتادن کوپلینگ است که موجب از خرابی و حرکت نکردن این کوپلینگ ها می شود و با باز کردن دستگاه می توان آن را به راحتی تعویض نمود.

 

آموزش طریقه عیب یابی و تعمیر برد جارو برقی

یکی از مشکل ترین نوع تعمیرات وسایل منزل و لوازم خانگی، عیب یابی از برد دستگاه جارو برقی می باشد که بسیار قطعه حساسی است و موجب روشن نشدن دستگاه و خراب شدن جریان دکمه های دستگاه می شود، برای تعمیر آن ابتدا باید جریان ورودی برد و و ولوم کشویی را چک نمود.

 

آموزش طریقه عیب یابی و تعمیر قسمت های مکانیکی ماشین های لباسشویی و طریقه برطرف نمودن آنها

ایرادات موجود در بخش های مکانیکی دستگاه ماشین لباسشویی مانند خرابی بلبرینگ ها یا خرابی موتور بسیار پر دردسر خواهد بود، به عنوان مثال اگر بلبرینگ ها خراب شدند باید صدای خرابی آن را از طریق جدا کردن پولی از ماشین شنید و در نهایت آن را به حرکت درآورد تا علت ایراد آن از طریق شنیدن صدای آن برطرف شود.

 

آموزش طریقه عیب یابی قسمت های مکانیکی ماشین های ظرفشویی و طریقه برطرف نمودن آنها

کمبود آب در ماشین ظرفشویی نیز می تواند موجب تمیز کردن ضعیف دستگاه شود، دلیل آن این است که اگر شناور در حالت بلند گیر کند، ماشین ظرفشویی با آب پر نمی شود و علت احتمالی دیگر صفحه قفل ورودی یا شیر ورودی معیوب است، برای تعیین اینکه آیا ماشین ظرفشویی شما به میزان کافی از آب پر می شود یا نه باید پس از بررسی کامل ای موارد، یک چرخه شستشو را آغاز کنید

 

آموزش طریقه عیب یابی قسمت های مکانیکی ماکروفر و ماکروویو و طریقه بر طرف نمودن آنها

آموزش عیب یابی دستگاه مایکروویو به دو قسمت عیب یابی مکانیکی و عیب یابی برد تقسیم می شود که برای آن ابتدا باید دستگاه را از پریز بکشید و شفت چرخش موتور کوپل آن را پس از باز کردن دستگاه جدا کنید و در نهایت به بررسی آن بپردازید.

آموزش طریقه عیب یابی قسمت های مکانیکی غذاسازها و طریقه برطرف نمودن آنها

برای عیب یابی از بخش مکانیکی دستگاه غذاساز باید بخش قطعات مربوط به خرد کردن را بررسی نمود که می توان از محل موتور و گیربکس به تعمیر آن پرداخت، برای تعمیر باید شیار ها باز نمود و به بخش گیربکس آن رسید و قطعات مکانیکی داخلی دیگر هم می توان بررسی کرد تا ایرادی نداشته باشند.

 

آموزش طریقه عیب یابی قسمت های مکانیکی آبمیوه گیری ها و طریقه برطرف نمودن آنها

اگر در دستگاه آبمیوه گیری، پس از کمی کار این دستگاه، موتور آن داغ می کند، باید سریعا آن را عیب یابی و تعمیر کرد، ابتدا باید مشخص شود که دلیل اصلی ایراد دستگاه از نوع برقی می باشد یا مربوط به قطعات مکانیکی، سپس باید قطعات مکانیکی و شرایط قطعات چرخشی، خرد کردنی این بخش را بررسی کرد، در صورت نداشتن ایراد در این بخش، می توان به بررسی بخش الکترونیکی دستگاه پرداخت، در این قسمت باید آرمیچر ها را چک کرد تا نسوخته باشند، سپس مدار اصلی و خازن ها و بخش های دیگر را باید بررسی نمود.

 

 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mm
تاریخ : دو شنبه 7 بهمن 1398
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: