قیمت خانه در کانادا

قیمت خانه در کانادا

رشد اجاره خانه در تورنتو

طبق آخرین پیش بینی بازار که توسط وبسایت Rentals.ca و دفتر مشاورین املاک Bullpen Research and Consulting انجام شده است، انتظار می­رود که امسال متوسط اجاره خانه در کانادا، روند صعودی خود را ادامه دهد و تورنتو در راس این رشد قرار دارد.

امسال مستاجران شاهد متوسط رشد 3 درصدی در هزینه­های مسکن خواهند بود. آنهایی که در تورنتو هستند، باید خود را برای افزایش 7 درصدی اجاره خانه آماده کنند.

طبق پیش بینی­ها، مونترال، اتاوا و ونکوور نیز شاهد 3 تا 5 درصد افزایش اجاره خانه خواهند بود. از طرف دیگر پیش بینی می­شود که اجاره خانه در کالگری و ادمونتون، یک درصد کاهش پیدا کند.

طبق اظهارات بن مایرز، رئیس دفتر مشاورین املاک Bullpen Research and Consulting: از آنجایی که توسعه دهندگان و سرمایه گذاران به دنبال افزایش عرضه­ی اجاره بها هستند تا از این طریق بتوانند افزایش تقاضای اجاره بها که ناشی از کاهش اعتبار مورگیج و افزایش ناگهانی در جمعیت طی دو سال گذشته بوده است را جبران کنند، تأثیر تغییرات در تست استرس مورگیج نیز در حال کم رنگ­­تر شدن است.

متوسط اجاره­ی املاک در کانادا در نوامبر 2019، برابر با 1918 دلار بود که نسبت به سال قبل، 9.4٪ رشد داشته، اما نسبت به ماه قبل، 1.1٪ کاهش یافته است. میانگین نرخ اجاره بها، 1850 دلار در ماه بود که نسبت به سال قبل، افزایش 15.6 درصدی از خود نشان داد.

بین رشد اجاره­ها در طول سال گذشته، و فرم­های ساخته شده و انواع اتاق خواب­ها سازگاری وجود نداشت.

طبق گفته­های مایرز: «اطلاعات حاکی از آنست که واحدهای دو خوابه، با 17 درصد رشد، بیشترین رشد سالانه را تجربه کرده­اند، و بعد از آنها واحدهای تک خوابه و پنج خوابه با رشد 11 درصدی و واحدهای سه خوابه با رشد 10 درصدی، بیشترین رشد را داشته­اند».

از بین انواع املاک، خانه ­های سمی دیتچد با 10.3٪ رشد، بالاترین رشد قیمت سالانه را تجربه کردند، و به دنبال آن،تاون هاوس ها با 10.3٪ و آپارتمان­های رنتال با 8.2٪ بیشترین رشد را داشته­اند. کاندوها نیز شاهد افزایش اجاره بها بودند، البته نرخ رشد اجاره­ی آنها، آهسته­تر بوده است، یعنی 2.6٪.

به گفته مایرز: "قیمت آپارتمان­های بیسمنت نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، اما میزان آن اندک است و نتایج حاکی از آن است که تقاضا برای این نوع ملک، کاهش چشمگیری نداشته است."

مایرز اذعان کرده است: برخی از شهرداری­های کوچکتر مانند لندن، همیلتون، کاناتا، برلینگتون و کیچنر، از افزایش سالانه­ی اجاره­ها حمایت کردند، و اگر انواع مختلف املاک را بخواهیم در نظر بگیریم، اجاره­ی مسکن در همه­ی این شهرهای مذکور، رشد دو رقمی را تجربه کرده است.

در طی سال آینده هم شاهد رشد اجاره بها به دلیل افزایش تقاضا از طرف برخی از کانادایی­ها خواهیم بود، کسانی که به دلایل مختلف، اجاره­ی مسکن را راحت­تر می­دانند.

به گفته مایرز: "بساز و بفروش­ها به دنبال این هستند که برای مستاجران مرفه­تر، امکانات بیشتری فراهم کنند، از جمله کسانی که با افزایش قیمت­ها از بازار مالکیت خارج شده­اند، مستاجران جوان­تری که به خاطر سبک زندگی، ترجیح داده­اند کرایه نشین باشند، و افرا میانسالی که می­­خواهند از یک خانه­ی بزرگ­، به یک خانه­ی کوچک­تر منتقل شوند."

با این حال، از آنجایی که انتظار می­رود که امسال شاهد افزایش عرضه باشیم، رشد قیمت­ها می­تواند کمرنگ­تر شود.

 

منبع: https://melk.ca/



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : mm
تاریخ : پنج شنبه 3 بهمن 1398
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: